Vecka 19 (18+2)

Gud så trött jag är, och irriterad. Framförallt på maken, ingenting han gör är rätt just nu. Jag skulle kunna sälja honom till billigt pris just nu.

Jag bara hostar och hostar, kanske det är förkyld jag är? Fast jag känner mig inte sjuk, jag är inte snorig och har inte feber.

Att hosta betyder att det gör ont i alla ligament i magen, det gör ont i magen, ryggen, halsen,  jag läcker kiss, jag får ont i huvudet och sammandragningar.

Så att hosta när man är gravid är verkligen inte att rekommendera. Jag tänkte pallra mig till jobbet i morgon men blir jag inte bättre stannar jag hemma och ringer doktorn. Sjuk när jag är sjukskriven? Hur kommer det bli? Hur gör man med FK då?

****
I går var vi och tittade på barnvagnar eller ja.. tvillingvagnar, först på syskonhuset. De hade bara tvillingvagnar (och trilling) kanske en 10 st olika sorter. Det var mkt folk där och en liten affär, men vi fick till slut hjälp av en tjej som visade och förklarade. Så nu är vi mkt klokare och vet på ett ungefär vad vi vill ha.

Sen åkte vi till Hornsgatan där de bara hade en tvillingvagn, även där kom en säljare och visade och pratade. Efter det åkte vi sveavägen som tydligen bara hade Emmaljunga. Till sist åkte vi till Big Baby i häggvik och tittade på Buggabo. Väldigt tråkigt att många vagnar inte hade babyskydd till. De som hade det tyckte vi inte om.

De vi fastnade för var

-Basson duo. En lite billigare vagn som var stabil, enkel och hade babyskydd till. Den hade tillval lufthjul vilket är ett plus.

-Kronan syskonvagn. Robust, trevlig och inte så mycket rysch på den. Väldigt snygg. Inte babyskydd och dyr.

-Emmaljunga dubbel viking. Enkel, stadig och fin. Inga babyskydd och dyr.

-Teutontia team cosmo. Den har vi inte sett eller känt på men en i tvillingforumet på fb ska sälja en nästan ny för en väldigt bra penning. Den har allt vi behöver men inte babyskydd. Vi ska åka dit nästa helg tror jag (det är typ 1, 20h  enkel bilresa).

De dyra är jag osäker på om vi har råd med, för vi ska ju införskaffa väldigt mycket mer, men rea och begagnat alternativt beställa utomlands i så fall.

****
Sen bytte maken däcken på bilen medans jag och katten Robban gosade ner oss i fåtöljen. Jag hade svårt att somna senare på kvällen. Jag låg och funderade på pengar, framtid, hur ska det bli med allt?

Och så hostade jag förstås.

Kommentarer

  1. Haha älskar din kommentar om din man, den passar även hemma hos mig då o då. Hittade just en sajt som du bör läsa på där stod allt http://ombarnvagnar.com

    SvaraRadera
  2. Har lite problem med kommentarsfältet, skulle berätta att jag hade en mountain Terrain syskonvagn för 11 år sedan o den var supersmidig, funderar på en begagnad sån igen nackdelen är att barnen barakan sitta framåtvända men å andra sidan upptäcker de mycket då. Kram Emma (Snorpan)

    SvaraRadera
  3. Är också på jakt efter tvillingvagn...det är inte lätt. På Emmaljungas tvillingvagn kan man ha deras egna babyskydd. Dessa tillsammans med bas till bilen kostar naturligtvis en mindre förmögenhet men möjligheten finns iallafall.
    Vi upptäckte att vår kombi är inte så rymlig som vi trodde så vill vi ta med en vagn i bilen får vi välja en liten. Har kikat på Easywalker (som man kan ha babyskydd på) och håller tummarna för att den går in i bilen.

    Lycka till i bebisdjungeln. Jag trodde det skulle vara roligt att handla till bebisar men det är mest ångest över alla val och hur dyrt allt är.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag beställde vagn med tillbehör och barnskydd från Holland och vi sparade 6.500kr mot att köpa det här i butik. Hörde av några vänner att de sparat 8.000kr på sin tvillingvagn. Galna summor!! Man måste förstås veta vad man vill ha först dock ;)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Karin har du någon länk till den sajten? Mvh Emna

    SvaraRadera
  6. Ja det är mycket att tänka på när det gäller barnvagn, och då har jag ändå bara en unge. �� Vi har haft en Emmaljunga Classic som vi hitta för en billig peng på Blocket. Först var det tänkt att vi bara skulle ha den ett tag tills vi hitta en annan, men den var så bra så den är kvar även nu efter 2 och ett halvt år. Mina tankar kring barnvagn är såklart att den ska vara stabil och lätt att fälla. Annat som har varit ovärderligt för oss är ordentlig fjädring och luftlhjul. En kompis hade en vagn som inte var fjädrad alls och lilltjejen satt och vibrerade så kinderna flärpade.
    För oss var det inte ett alternativ att ha en vagn där vi inte kunde ha barnet vänt mot oss. Alla tycker nu olika om den saken, men ett litet barn behöver någon att förankra intrycken med när man är ute. Har provat att ha honom frånvänd också eftersom vår vagn funkar åt båda hållen, men jag tycker promenaden ger så mycket mer om man kan ha ögonkontakt med barnet. Framför allt på stan och när det är lite folk så skulle det kännas jättekonstigt för mig att ha barnet framåt och fösa det rakt mot främmande människor. Om man ny dessutom får ett barn som inte är så förtjust i att åka vagn tror jag det kan bli ytterligare besvärligt om barnet inte kan se mamma eller pappa.
    Vad gäller att fästa babyskyddet på vagnen så finns det, åtminstone för "singelvagnar", en adapter att spänna på vagnunderredet så att babyskyddet passar.
    Lite tankar från mig. �� Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Om du är sjukskriven på deltid och någon dag behöver vara hemma helt kan du gå in på mina sidor och fylla i blanketten " ändra omfattning sjukpenning". Ange fr.o.m. Vilken dag du är hemma. När du är tillbaka på deltid igen går du in och anmäler igen.
    Du får då hel sjukpenning för de dagarna. Arbetsgivaren betalar inte sjuklön/ fk- tanten

    SvaraRadera
  8. Babyjogger city select, har du tittat på den?
    Jag beställde nyligen från polen och är fantastiskt nöjd! :-)
    Kram Malin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering