Snart dags?

I morgon får vi förmodligen besked om när det är dags att åka. Då ska vi boka flyg och hotell för både mig och maken. Maken kommer sannolikt åka denna vecka och jag veckan därpå, känns trist att behöva ta två semesterdagar och inte helt enkelt att genomföra med nya jobbet. Jag kommer längta ihjäl mig efter maken och katterna.

Jag fick tips om att man ska äta ett visst peniciliin (doxycyklin) några dagar innan återförande om man har svårt att bli gravid, det har forskats en del på det men är relativt okänt både i Sverige och östeuropa..

 Frågan är om min gyn kan skriva ut det? Just nu lyckas jag ju inte ens få remiss till blodproverna.

I veckan är det oxå dags att börja knapra kortison och andra tabletter.

****
I dag har vi inget bokat. Så det blir lussebullsbak och promenad i solen och kylan. Vi har just nu -10 grader

****
Nästa vecka kommer morsans make hit. Gode gud. Vad tänkte jag på?


Kommentarer

  1. Doxycyklin är samma som doxyferm vilken används vid lunginflammation o äggledarinflammation! Det är bland de starkaste av antibiotika! Skulle inte rekommendera att du använder detta, tror inte det skulle va särskilt bra att ha rester av det i kroppen:/ men du väljer ju det som känns bäst för dig:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, nää. Så kan det ju inte vara. Jag kanske har fattat fel?

      Helt säker på att det var nåt med doxy. Måste höra med min källa.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering