Att må dåligt

Jag tittar aldrig på djursjukhuset i direktsändning, jag spelar alltid in det så jag kan spola bort det som är otäckt. Men i går gjorde jag det. Värsta misstaget. Så nu har jag haft mardrömmar om noshörningarna och den där katten hela natten. Åh, vad jag mår dåligt över det där..

Lärdom 1.: Titta inte på djursjukhuset live. Bli inte veterinär.

I går var dessutom en mycket märklig dag på jobbet då en kollega betedde sig mycket underligt.

Lärdom 2 och 3: Det var nog det märkligaste jag varit med om. Dessutom så måste jag komma i håg att arbetskamrater inte är ens vänner.

Jag har äntligen fått kontakt med företagshälsovården och ska dit nästa vecka. Även om jag mår bättre ligger verkligen allt och lurar i bakgrunden.

Ingen lärdom: jag har inga förväntningar på mötet. Vad skulle de kunna göra för att få mig må bättre? Det är väl bara jag som kan göra? Måste försöka kolla upp hans yrkestitel, vem är det jag egentligen ska träffa.

SVD kontaktade mig och vill göra en intervju. Självklart vill jag bidra med min lärdom att vara barnlös efter hundra ivf och ÄD. Och den usla sjukvården. Men jag vill utan tvekan vara helt anonym. Lite roligt med SVD då maken jobbat där i 19 år. Jag har nån sorts kärlek för den tidningen.

Lärdom 4: Måste tänka innan jag pratar. Helst jämt.

Jag vill verkligen lämna Stockholm och flytta. Jag har en plan. Jag kommer flytta om vi inte får barn- med eller utan maken.

Andra glada nyheter är att bästa dalakompisen kommer förbi i helgen! Hurra!!!

Ha en trevlig fredag allihopa!

(idag måste jag ringa och jaga på gyn om mina blodprover)

Kommentarer

  1. Jag hoppas att du får vara anonym i intervjun. Det är vitkigt att påtala den dåliga svenska sjukvården.

    SvaraRadera
  2. Jag glömde skriva en sak.

    Jag minns hur det var när en av dina kollegor hade berättat för alla utom dig att hon var gravid.
    Är det något liknade på gång nu oavsett kön på din kollega?

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen dina tankar angående flytt. Jag känner samma sak. Det är kanske en flykänsla man har, vad vet jag. Eller så behöver man bara starta om på nytt och få försöka gå vidare.

    SvaraRadera
  4. Dina: Ja,det är faktiskt samma person. Hon är väldigt konstig mot mig men i går handlade det tydligen om hennes tjänst. Tror vi.. Ingen säger ju nåt här...

    SvaraRadera
  5. Familjedrömmar: Ja, kanske det är så det är...En flykt..Desstuom vill jag börja om, framförallt om jag förblir barnlös. Satsa på djur eller nåt annat istället.

    SvaraRadera
  6. Intressant att du ska bli intervjuad hoppas du tar upp endometrios.

    Jag blir ledsen när jag tittar på djurfilmer t.e.x när en späckhuggare jagar en stackars säl. Men det är så naturen är.

    Blir intressant med provsvaren även om det nu "bara" är för koagulationen? Ska du ta Heparin då eller Humira?

    Trevlig helg! Hoppas det blir mycket mys med pälsdjuren.


    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering