Ilska & sjukdom

Veckan och helgen har verkligen testat vårt tålamod, mest av sömnbrist. Det hostas mest hela tiden och alla vaknar var 10 min (känns det som) och jag fungerar verkligen inte utan sömn. Jag blir en sur bitch utan tålamod vilket blir som ringar på vattnet till resten av familjen.


Det senaste året har vi inte vabbat särskilt mycket men i dag fick Klara vara hemma och Alfred fick åka till dagis. När hon är hängig bråkar twinsen ännu mer så ha båda hemma är uteslutet.




Jag hade möte i veckan med dagis angående Alfred. det blev ett mycket bra möte där vi kom fram till en massa saker för att kunna stötta Alfred så bra som möjligt. Han har det lite jobbigt med bla kompisrelationer som han behöver träna på. Vi gjorde en gemensam plan för att kunna boosta honom inför framtiden.


Det känns bra men samtidigt ont i hjärtat. Min fina goa kille. Jag vill vara med honom varje sekund och skydda honom, vägleda och krama. Han har varit lite ilsk i veckan och sovit dåligt, jag gissar att det är reaktioner kring konflikterna på dagis samt arbetet kring honom.


****
Även Robban fick sig en genomgång hos veterinären. Mycket förvånande var att hans prover var bra, hon höll dock med om att han gått ner i vikt, var lite blek och loj.


Vi blev fattigare, inte så mkt klokare och får avvakta lite till.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering