"dåliga perioder" på förskolan

I måndags sa personalen på förskolan att de ville ha ett samtal med oss föräldrar om Alfred och hans "dåliga perioder" 3 dagar senare.


Nu var det maken som hämtade och följdfrågor finns inte riktigt i hans vokabulär.


Min hjärna drar ju igång i 110 så klart. Utredning? Nåt fel? Nåt som hänt? vafan menar dem egentligen? Han har gått där i 2 månader, det har varit rörigt, många vikarier och mycket barn. Menar dem att alla barn ska vara superglada och tacksamma jämt?


Jag frågade härom morgonen när jag lämnade och hon sa; ingen fara, men vi har bokat lite samtal med föräldrar vi behöver prata med.


Det gjorde ju inte saken bättre.


I dag bokade de av tiden.


Jag går fan i taket, mammainstinkterna slår till och kampen att skydda mitt barn är extremt. Min fina känsliga pojke, så smart och oskyddad. Han har inte hittat någon bundis än och Klara som tjatar om hennes bästisar gör att han blir avundsjuk. Han har heller inte hittat någon i personalen att ty sig till.


Att vara med 35 ungar är inte hans grej, eller är det någons egentligen? det är fasiken pedagogerna sak att göra lösningar och anpassa verksamheten till barnen.


I helgen har hans bästis från gamla dagiset kalas och Alfred är överlycklig. Äntligen får han någon att leka med.


****
I övrigt är det bara hästar- jag letar medryttarhäst, anmäler mig på alla möjliga kurser och aktiviteter. Samt Klara. Så nu ska vi hyra ponny på min ridskola några timmar och hon kommer bli överlycklig.


Jag kämpar med den förbannade vikten men går bara uppåt. Det är förjävligt rent ut sagt.


Maktlös är månadens ord.



Kommentarer

  1. Usch. Skolor och förskolor alltså. Har sedan starten i förskoleklass försökt få gehör för att dotter inte mår bra. Men viftats bort med att vad de ser så mår dottern bra och det är inga konstigheter. Nu, hux flux, efter ca ett halvår av årskurs 1 kallar läraren till möte och berättar att dottern inte alls fungerar i klassrummet (på läraren låter det som att dottern inte klarar något) plus att hon 3 gånger (!!!) hotat med att skada sig själv. Vilket INGEN har nämnt till oss föräldrar! OTROLIGT. Så nu har allt gått från "Nämen det är så bra sååå" till att ingenting fungerar och skolpsykolog och allt ska kopplas in. Blir helt matt och förbannad för att ingen lyssnar på mig på 1,5 år
    :( Hoppas ni fått mer klarhet nu och inte behöver gå i ovisshet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fy, man får ju hjärnblödning på alla som inte sköter sitt jobb. <barnen är ju vår framtid och vårt allt. Jag är ledsen för er skull och hoppas det ordnar sig för dottern!

      Vi har tyvärr ännu inte fått ny tid:(

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering