Sista gången

I dag är det sista gången på ABC-kursen, föräldrakursen. Jag tycker den har varit väldigt nyttig och lärorik, den har gett mig nyttiga insikter på mitt eget agerande.


Jag tror även barnen märker av att jag kursen, de har fått en lugnare mamma som mer tänker på vad hon säger och hur hon agerar.


Jag önskar att kursen varit fler gånger för det är så mycket som vi behöver gå igenom och diskutera. I dag ska det handla om konflikter och att välja sina strider.


I övrigt så står det mest hästar i fokus hos dottern och legobyggande hos sonen, även om han är med på mycket av Klaras rolllekar. I går lekte de hundfamiljer och att de var hundvalpar, tack och lov att de byter djur emellanåt för det här gnäggandet börjar vi bli lite less på :-).


****
I dag får jag reda på om jag får chefstjänsten jag sökt eller inte. Jag både vill ha den och inte, det är ett stort ansvar och mycket jobb. Men jag har under den senaste tiden varit tf enhetschef och det tycker jag är superroligt.







Kommentarer

  1. Håller tummarna att det blir som du vill med jobbet!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering