Sömn, arga barn och trötta föräldrar

Denna helg har varit varm, svettig i dubbel bemärkelse.


I fredags ringde förskolan att Klara var hängig, hon har ju hostat en del i veckan men varit pigg. Samma i helgen, problemet är att hon hostar så hon vaknar, väcker oss såklart men denna helg har varit extrem. Ca 1 gång i timmen har hon vaknat vilket reducerat vår sömn till ett minimum. Maken blir mest loj av sömnbrist medans jag blir en ragata. Jag fixar verkligen inte för få timmar.


Så i helgen har alla varit arga och trötta, vi har försökt att vara ute på lite äventyr (lugna sådana) men det har helt enkelt varit för varmt.  I går kom ett rejält åskoväder och efter det har faktiskt temperaturen dalat lite.


Dock har Klara inte sovit i natt heller så i dag får hon vara hemma med maken. Konstigt nog tar hon inte heller igen sömnen på morgonen utan de har vaknat kring 5.30-06,00 varenda morgon.


I dag är jag trött och grusig i ögonen. Som alltid en släng av dåligt samvete gentemot barnen, att jag inte orkat riktigt med dem. De röjer ju som ett helt dagis emellanåt och det känns som jag inte gör något annat än tjatar, säger till och blir arg. En del kramar, mys och sånt har det såklart varit men som alltid minns jag den mindre bra, får dåligt samvete och ältar saker och ting. Jag känner mig väldigt otillräcklig och är inte alls den förälder jag önskar jag kunde vara. Jag har höga krav på mig själv, men det tycker jag också jag bör ha, barnen är ju det viktigaste och finaste vi har. de är värda det bästa


Nog med pladder, som ni hör är det tröttheten som pratar. Vi hoppas på bättre sömn i natt helt enkelt.


Zzzzz











Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering