Nytt rekord och Borrelia

Jag har haft ett bett, ett rött märke på halsen. Senaste tiden har det börjat växa och i går såg det ut som borrelia. Jag ringde till KRY och mycket riktigt- borrelia it is!


Så nu är det kåvepenin 3 gånger om dagen i 10 dagar. Jäkla ställe att sätt sätta sig på för övrigt, en stor röd blaffa mitt på halsen. Kan ju även misstolkas som sugmärke av ovana blickar :-)


****
I går hade vi WE-ridning, jag valde den tjocka lilla goa ponnyn som jag till min stora lycka fick rida från hagen till stallet. Sen var det 1,5 timmes WE-träning med lans och grindar som jag och ponnyn klarade riktigt bra. Hon har en enorm egen vilja så jag är alltid lika lycklig när vi får till ett samarbete.


Sen kom twinsen och hjälpte till att göra i ordning henne. Medans jag mockade i ridhuset fick Klara sitta på ponnyn, till hennes stora lycka.


Nu är det inte WE förrän till hösten igen och efter midsommar är även den ordinarie ridningen slut. Till min stora sorg, hur ska jag överleva utan hästar i sommar?


****
För övrigt hade vi sovrekord i går. Barnen sov till 06.40!! Jag tror det aldrig har hänt! 06.40! Otroligt! Att jag vaknade före 06 är en helt annan historia :-)



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering