Kimakteriet del 2, tecken på åldersförfall

Denna sol som flödat över oss i helgen har varit fantastisk! I går var det mulet men ändå skönt, vi har såklart tillbringat många timmar utomhus med picknick, cykla och allmän rastning av tvillingarna.


Däremot så har twinsen sovit uruselt, Alfred har hostat och Klara har haft mardrömmar, katten Robban väckte mig 05:15 i lördags av sitt ylande. Däremot (inte så konstigt kanske) har jag varit supertrött på kvällen och slocknat i rimlig tid.


Jag håller på att googla mig fördärvad på klimakteriet, men det är bara en massa allmänna informationssidor, nyhetssidor, men få personer som skriver hur deras upplevelse är, inget på bloggar eller något annat. Jag tänker att många borde ha erfarenhet och vilja dela med sig men icke!


På 1177 så står det "För en del sammanfaller klimakteriet med att ha tonårsbarn och gamla föräldrar att ta hand om. Det är också faktorer som kan påverka humör och sömn."


Tonårsbarn?? Hahaha :-)


Vafasiken. Vi ligger ju typ 15 år efter :-)


Symptom so far


-VärmeVallningar med efterföljande kylvallning
-Kläder åker av och på oavbrutet
-Svettningar
-Torra/döda slemhinnor i nedre regionen
-Humörsvängningar deluxe
-Sömnproblem?! det har jag ju jämt så....
-Lätt panik över att jag börjar bli GAMMAL!
-Gråa hårstrån börjar infinna sig
-Jag har beställt tid för bildskärmsglasögon, ser ju inget på datorn längre :(




Spännande tid framför mig i alla fall, jag har nog ingen i min omgivning som har upplevt klimakteriet. De flesta verkar inte vilja prata om det eller säger "jag har ALDRIG märkt något av klimakteriet"


det är oftast samma personer som säger "min barn var ALDRIG så, de var så milda och gjorde ALDRIG något"



Kommentarer

  1. Du är inte ensam. Värmeslag, torra slemhinnor. Egentligen färdig med barn (som jag fick ganska sent) men ändå en sorg att säga farväl till det allra sista av fertiliteten. Vi kämpar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering