Hoppning o viktproblem

Jag tar tillbaka allting. Jag är tillbaka i småätarvärlden igen, otroligt frustrerande att ha tappat kontrollen igen. Jag har fasiken gått upp 1,5 kg, hur fasiken gick det till? Eller ja, det vet jag ju.


Och vad gör jag? Hittar lite godis i köket på jobbet och trycker i mig. Får otrolig ångest. Jag fattar inte vad jag ska göra, jag har helt tappat greppet. sen lång tid tillbaka kan tilläggas.


Suck.


****
Något som däremot går framåt är ridningen, jag rider två gånger i veckan sedan i höstas och kanske det börjar ge resultat. Hoppningen har varit min akilleshäl, min största skräck. Fullt övertygas om att jag kommer dö.


Men de senaste gångerna har det gått superbra, jag vet inte varför och inte hur men jag är mer fokuserad och mindre rädd. De två senaste gångerna har gått fantastiskt. Tom att det har varit roligt!


Lycka!


****
Något annat som är mindre roligt är barnens uppvak på morgonen. den senaste tiden har de vaknat urtidigt. Kan det vara ljusets fel? Inte heller sover de på nätterna och härjar då med.


Sömn är onekligen en bristvara i vårt hem.

Kommentarer

  1. Ååå... känner igen mig. Jag äter och äter. Igår skulle jag köpa en ny klänning till en fest men jag kunde inte. Fick sån ångest av alla smala modeller på sidor på Internet. Laddade ner en app som heter fitness pal och försöker återigen ta kontrollen. För mig blir det mer påtagligt när jag ser kalorierna uppradade på det jag stoppar i mig. Jag hoppas verkligen jag klarar detta nu. Har 25 extra kilon som jag helst skulle vilja bli av med. Men "bara 10" skulle vara en stor bit på vägen .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men eller hur! Åh vad jobbigt det är. Jag brukar köra viktväktarnas app, men när jag tom fuskar där o inte skriver i allt så är jag nog ett hopplöst fall haha :-)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering