Sömnbrist och dyra märkesväskor

Alfred vaknade varje timme häromnatten, första dagen på förskolan tog verkligen ut sin rätt. Uppenbarligen hade han mycket att bearbeta. När jag frågade honom i går sa han att han hade haft ont i benen.


Jag måste säga att jag var ordentligt grusig i ögonen efter nattens icke sömn, det hela blev inte ett dugg bättre av att jag hade jouren på jobbet och det ena ärendet efter det andra dök upp. Sen slutade jag 17.10 och en transport hem på ca 40 minuter. Väl hemma fanns det noll middag kvar, liksom häromdagen. Blir så trött. Men i dag är det jag som hämtar, lagar mat så i dag ska jag förhoppningsvis få något i magen.


Jag är sån att om jag inte får mat blir jag ett monster, dåligt humör är en underdrift.


oavsett måste jag säga att jag är väldigt trött i dag trots jag sovit i natt. I kväll är det dessutom ridning och jag kommer hem sent och brukar ha svårt att somna.






****
Jag tror jag börjar bli äldre, häromdagen frågade en kollega hur gammal jag var, jag svarade 3 år yngre än vad jag var. Inte för att jag ljög utan för att jag verkligen trodde jag hade den åldern. Efter lite räknande så kom vi fram till att jag inte alls hade den åldern och jag fick seriöst en chock. Hur gick det till? Hur kunde jag bli så gammal?


Snart fyller jag dessutom år!!


I present till mig själv har jag faktiskt köpt mig en äkta märkesväska, jag har alltid älskat väskor och när denna kom i min väg så slog jag till.  Men den var dyr så det svider rejält i plånboken. I övrigt så önskar jag mig en lugn födelsedag och kanske åka och äta någonstans? Vi har som tradition att den som fyller år för önska vad vi ska äta under dagen. Då vi mycket sällan äter utemat brukar det alltid bli pizza, det äter vi bara på våra födelsedagar om den som fyller år önskat det.



Kommentarer

  1. Så taskigt att inte spara middag till dig 😤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, jag skulle bli skitsur��/ Mamma med lågt blodsocker = blir tillmonster som inte är o leka med��

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering