Köpt ny bil och hästkatastrof

Min bil är 10 år, ingen ålder iof, men den börjar få lite skavanker och småfel. Dessutom sen vi flyttade pendlar jag många mil varje dag.  Förra veckan såg jag en bil som varit en demobil på bilfirman.


Maken åkte dit i fredags och kikade på den och jag i lördags (alldeles själv), efter jag förhandlat lite med säljaren, värderat min gamla bil så slog jag till.


Jag har köpt en ny bil (eller ja begagnad)! Spännande roligt och så häftigt! Jag kommer förmodligen få den till helgen!


*****
I går var jag till stallet, -15 grader och jag höll på frysa ihjäl. Vi skulle ha ett WE-pass och jag hade sett så framemot det. Jag hade valt min favorithäst som jag känner mig trygg med.


Eftersom man använder lite annorlunda hinder och material (som soptunnor, klockor o rep mm) så ansåg min häst att det var det läskigaste som fanns. Hon skenade iväg med mig hängandes runt halsen.


Sen var hela lektionen körd, jag var stel som en pinne och livrädd och hästen var stel som en pinne, livrädda båda två.


Jag får en enorm flyktkänsla och vill bara hem.


Suck



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering