vara tjock och jogga

Jag vet inte vad som hänt med mig för hetsätningen verkar jag omöjligt kunna hejda, jag är fortfarande med i viktväktarna men kan inte hitta gnistan som jag hade förut. Så då har jag försökt tänka om för det som det handlar om är in och uttag. Så på kvällen har jag börjat promenera/springa och det är otroligt hur mkt jag faktiskt orkar jogga. Det går inte så fort och kanske inte är så snyggt men i mörkret hos oss är det ingen som ser. Vi har perfekt slinga nere vid sjön, inga hus men inte heller mkt till belysning. Tänkte försöka ge mig ut så ofta det går.


Det enda jag skulle behöva är bättre kläder. Först är det svinkallt och sen blir jag överkokt som en kräfta.


Vi får se om det gör något med vikten, jag försöker verkligen tänka på maten hela tiden. Men så fort mina ögon får syn på något onyttigt så kastar jag mig över det. Jag har noll karaktär. Allt började med de antidepressiva förra året. Som jag inte heller kan sluta med.


Så 7 kg sen september förra året har jag gått upp, jag som kämpade så! Jag blir så besviken och ledsen på mig själv, över att jag inte kan göra något. Jag bestämmer mig varje kväll men så nästa dag är det kört. Om jag inte har frestelser så klarar jag mig men jag översvämmas av sånt just nu. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra.


Men jag rider två dagar/vecka samt ska ut o springa resterande dagar. Bamsegympan tog tyvärr slut i går och är tillbaka i januari igen. På söndag ska jag ha ett extra ridpass.


****
I morgon ska jag och Alfred till barnmottagningen med hans astma, han hostar och rosslar och jag upplever inte att det blir bättre med medicinerna. De ska även kolla hans öron efter proppar. Han ser verkligen inte fram emot det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering