Konflikträdd och dela sig.

Här rullar det på som vanligt. Vi packar, planerar och jagar barn. Det blir inte så mycket packande då barnen är mycket hjälpsamma och packat gärna upp alt packar ner allt möjligt. En sak som vi skulle tagit sist är mattor och gardiner då det ekar rätt fint i huset. Å andra sidan har katterna inget att kräka på vilket är en fördel. 

På lördagar går vi på ridlekis som inte riktigt var det som utlovades, två ungdomar håller i det som är rätt kärva av sig. Ingen lek och glädje alls och ingen individanpassning. 3 åringar ska kunna lika mycket som en femåring. 

Jag vill att barnen ska känna glädje när vi är där. Känna den lycka och lugn och utveckling man har som person. 

Men med två gestapoungdomar så blir det tvärtom. Så jag beslutade att säga upp det och de får rida under uppsägningstiden. Åsså var det här med konflikthantering. Jag vågar fanemig inte klaga. Fan. Jag är rädd att det ska gå ut över min ridning o ja. Så där logiskt är det inte med min otroliga rädsla för konflikter. Men jag fixar det bara inte. Men nu har de fyra gånger kvar och sen får vi se till nästa år

Vi går dessutom på bamsegympan som de älskar, och vilken utveckling de gjort sen förra terminen. De  rusar inte bara runt som Duracellkaniner utan gympar med oss. Så roligt! 

Idag har vi haft föräldraledigt då dagis är stängt, vi delade på oss så jag och Klara åkte till Kungsbyn och maken och Alfred till mulle meck. 

Vi har alla haft en fantastisk dag i lugn anda, mys och glädje. Att vara enlingaförälder är verkligen helt fantastiskt. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering