Fästingar & flytt

I fredags när jag hämtade barnen så ville de gärna gå igenom skogen (skogsdunge) hem, sagt och gjort.


Tyvärr kom vi lite på villovägar och fick bege oss i djungeln hem då jag tappade bort stigen. Blött, högt gräs och sly..Spindelnät och myggor. Pust..


Men vi kom ut på andra sidan med Alfreds skrikandes "jag tycker skogen är LÄSKIG". Jag kommer ju inte klassas in som mother of the year efter fredagens bravader i alla fall.


Så. En fästingjävel hade satt sig fast på min skinka. Jag HATAR fästingar. Så nu har jag fästingpanik. det känns som det kryper och kliar överallt. Barnen ville gå igenom skogen hem idag och det kommer inte hända. Ska fasiken hämta dem med bilen....


****
I går var jag ledig, jag skulle på mammografi och passade på att ta flex den dagen. Jag har skruvat ner lampor, gardiner, packat och grejat. Jag tror vi är uppe i ca 68 kartonger.


Men det börjar närma sig, otroligt pirrigt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering