Magsjuka och logistik kring visningen

Tack och lov att det är måndag igen så jag får vila upp mig på jobbet! Pust vilken helg det varit!


I fredags ringde de från dagis och sa att Alfred var magsjuk och inte hade ätit något på hela dagen.


Seriöst. tisdag- vabb med Klara, torsdag- bruten armincident med Alfred, fredag- magsjuka.


Jag höll på få spader när de ringde och kände att jag snart kastar in handduken. Men efter 30 min med min terapeut så kändes livet bättre. Nu blev det inget mer utbrott av magsjukan och Alfred var mest kinkig över att han inte ätit. Tack och lov! Men twinstars har varit ovanligt gnälliga hela helgen, det tär både på humör och relation.


*****
Jag tror jag börjar känna av pollen för jag är trött och slut. Det brukar vara lite olika från år till år hur mycket jag känner av naturen. Men det kan vara kombinerat med allt omkring oss också, jag är ju lite känslig för livsomstruktureringar.


Vi har i alla fall hunnit med att röja, vi har sålt massor, åkt till tippen och kastat och nu börjar det se riktigt rensat och fint ut!


Molnet på himlen blev när barnens gudmor skrev att vi inte kan komma på söndag då vi har visning. Alltså logistiken kring barn, städningen, katterna och visning ger mig nästan magsår.


Visningen är kl 13-14, innan dess ska kattlådor bort, katterna in i burarna, barnen ut ur huset så vi kan röja och städa (de är ju som små tornados), blommor fram (kan ju ej tas fram förrän katterna är ute), styling av huset.


Så vad kan man göra ensam med barnen 11.30-14 utan att få infarkt? En måste ju vara kvar o röja huset samt hålla katterna sällskap i bilen.


11.15 barnen transporteras ut ur huset till lämplig aktivitet av förälder 1
11.15-12:15 Förälder 2 röjer, städar och stoppar in katter i burar och bär ut till bilen.
12.00 förälder 1 får infarkt av tornadobarnen
12.00 Förälder 2 får spader på skrikande katter i bilen


Förslag på lösning?!


Jag funderade först på lekland men det brukar vara så mkt folk den tiden, simhall går ju bort för det går inte själv. Sen klurade jag på utomhusaktivitet men det går ju bara vid bra väder..Höra med någon bekant om vi kan våldgästa dem?

Kommentarer

  1. Lite snabbt inpå men lej barnvakt genom
    Förmedling som ni hinner träffa innan och låt barnvakten passa barnen på tex en inhägnad dagisgård. Skicka med lite matsäck

    SvaraRadera
  2. Förslag på inomhusaktivitet i Göteborg hade jag sagt Universeum, Aeroseum eller Sjöfartsmuseet, i Lysekil Havets hus, Stockholm har massor med barnintressanta grejer osv. Gå till något barnvänligt museum? Min fyraåring började gilla sådant för ett år sedan.

    /Dustpuppy

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering