Pottträning, medicin

Underbara måndag! Det är så skönt att vara tillbaka på jobbet efter en helg med trots/utveckling eller whatever.


Allt är nej och lirka, hota, skälla, positiv feedback, välja sina strider är typ varje minut av vår vardag. Jag tror psykologen Hallin sa att det är en liten konflikt var 10 minut och en stor i timmen. Allt gånger två såklart. Det lustiga är att när barnen härjar så blir även jag och maken lite osams. Eller osams är att ta i men vi är på varandra. Hela familjen blir på dåligt humör.


Vädret har varit fantastiskt så vi har varit ute mycket, påskpysslat och varit hos barnens gudmor. I går var jag i stallet och hämtade lite energi.


I dag så ringde jag i alla fall till vårdcentralen för att förnya medicinen, de ska ringa upp vid kl 11. Jag avskyr sånt här. Seriöst! Jag får sån hjärtklappning och får ångest. Att be om något, motivera det och inte låta som en person som är i desperat behov av sina sömntabletter ger mig magsår.


Till påsk ska vi köra blöjlöst efter boken pottträning på tre dagar. Jag är skeptisk men bestämd. Nu ska de bort!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering