Förstora upp saker och vara tjock

Såklart förstorar jag upp saker, jag ringde vårdcentralen och det var inga problem att förnya min propavan.


Pust! Jag oroade mig helt i onödan. Vad trött jag blir på mig själv.


*****
Något jag inte förstorar är min vikt. +5 kg sedan i höstas. Jag kan liksom inte behärska mig, jag bestämmer mig på morgonen att vara stenhård, hinner bara komma till jobbet där det finns påskägg.


Så var det kört.


Jag fattar inte hur jag klarade det innan?! Jag förstår inte hur jag ska hitta tillbaka till det bestämda?


Jag mår så dåligt av det här. Att inte ha kontroll.


****
I dag ska jag i alla fall prova att göra fransar, jag ser oerhört mkt fram emot det då jag är så trött på att måla mig. Spännande ska det bli!


Sen hägrar 4 dagars ledighet med trollen. Giv mig styrka!



Kommentarer

  1. Det finns det som är svårt och det som är lätt. Du kom själv på att det var lätt att få ett (eller flera) nya recept. Jättebra!

    Om du är tjock eller inte, svarar vågen och måttbandet på. Det är inte svårt att räkna ut ett BMI, så hetsa inte upp dig över vikten om det inte är nödvändigt.

    Jag förstår inte varför, men du verkar vara rent fantastisk på att att anklaga dig själv, skuldbelägga dig själv och nedvärdera dig själv. Tror att du behöver hjälp. Professionell hjälp. Psykolog, typ

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering