Öroninflammation..igen

En ledsen Klara med febertermometern visade 40.4 grader och hon sa om och om igen att hon hade ont i öronen gjorde så att maken stället för att  på mötet med inredningsvalen, och blev jag hemma med en sjuk Klara.


Jag bokade tid på vårdcentralen för koll av öronen och mycket riktigt var det dubbelsidig öroninflammation. De skickade remiss till öron, näsa hals då hon haft mycket öroninflammationer nu. Förmodligen kommer ett rör opereras in i örat.


 Men med ipren i kroppen var hon nästan som vanligt fast med dåligt matintag. Hon fick hänga med till mäklaren som jag inte har en aning om vad som sades då jag mer var koncentrerad av vad Klara pysslade med.


Men nu är maken hemma idag och jag är på jobbet. Jag är väldigt avundsjuk för att vara hemma med ett barn är egentid deluxe! Så mysigt, härligt och underbart. Så mycket kärlek, gos och skratt. Men som hon pratar, jag får fasiken skavsår i öronen, seriöst, munnen går oavbrutet. Så gulligt :) Goa, underbara unge!


Förtillfället har svartsjukan slagit klorna i hela familjen, alla är ute efter mig. Katten Robban, Klara och Alfred slåss om min uppmärksamhet och mitt knä. Alla blir oerhört svartsjuka och ofta utbryter slagsmål. Det är ju underbart att vara populär men slagsmålen hade jag velat vara utan. Samma om någon tar en leksak på golvet som varit totalt ointressant hela dagen- då ska plötsligt båda ha den och jordens undergång är nära. Herregud.


I morgon ska jag till gyn för kontroll av min endometrios, jag har ont mest hela tiden nu så jag behöver en plan. Vad som helst!

Kommentarer

  1. Skönt att det hjälper med Ipren! Jag minns fortfarande hur hemskt det var med öroninflammationer från jag var liten.

    Vad det gäller endometriosen, kolla upp Visanne. Dyrt som sjutton men har funkat som ett mirakel för mig. Har gått från ont 25 dagar av 30 till i stort sett smärtfri!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering