Ögoninfektion och snökaos

I nästan 1,5 vecka har jag ett rött, rinnande och irriterat öga. Jag har tvättar, sköljer utan framgång. Det är bara jag i hela familjen som har det, och dessutom i bara ett öga. Så idag fick jag nog, jag ringde kry.se och fick efter läkartid droppar utskrivna. Hoppas det blir bättre för så här kan jag inte ha det.


Jag älskar KRY, så enkelt, proffsigt, öppet nästan jämt och snabba läkartider. Vilken fantastisk tjänst!


****
Barnen har tjatat i veckor efter snö så vi kan åka pulka. I dag har det verkligen kommit med besked, över 2 dm under natten. I morse fick vi pulsa i snön då det var oplogat men Alfred var inte ett dugg imponerad då han vaknat på helt fel sida.


Det verkar vara rörigt på jouravdelningen och en massa okända personal, blandat med sådana de känner. Det börjar märkas på dem att det är rörigt för deras humör har dalat sen i går och de sover oroligt på natten. Men nu är det bara morgondagen kvar och sen är det ledigt och nästa vecka är vi åter på det vanliga dagiset. Tack och lov.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering