Terapi, sjukdomar och föräldraråd

Då har ännu en helg passerat i sjukdomens tecken. Klaras mage däckade helt i fredags, efter lite klurande kom jag fram till att det måste vara mjölkprodukterna. Så nu får hon dricka havremjölk och havreyoghurt. Det dricker hon som tur är med glatt humör. Magen är återställd och hon är på dagis.


Där kom ju såklart krånglet, för de serverar mjölk och fil till alla, man måste ha läkarintyg om de ska ha havremjölk. Så jag låtsades totalt ovetandes och skickade med Klara en egen havremjölk och sa att ni får gärna ge henne mjölk men då får ni stå för konsekvenserna.


Hon får magdroppar och proviva- men hon gillar verkligen inte proviva. Mina Twins är inte så vana med socker och proviva är nästan bara socker så jag förstår att hon tycker det är konstigt.  Så jag hoppas att hennes mage återhämtar sig snart för jag vet inte hur länge förskolan är med på tåget..


Alfred kom även han igång med maten och har i helgen kompenserat hela veckans svält och äter oss nästan ur huset. Tack och lov.


Även jag har drabbats av magkatarr, som alltid när jag mår dåligt. Jag funderade lite på om levern mår dåligt igen då jag haft lite ont i den som jag hade förut då jag hade höga värden på levern.


Så. En helg med "dagisilska", magont och regn gör att den här helgen inte går till historiens roligaste. Middagen hos kompisen fick vi ställa in och utomhus gick knappt att vara. (mina tittar fortfarande inte på tv) Jag önskar mig liksom Alfons Åbergs pappa-snälla barn i julklapp. (vi läser den boken varje dag)


****
I går var jag på terapilektion nr 2..Eller 3...Nåja.


Där har jag fått i läxa att skriva upp situationer där jag får negativa tankar och ska då omvandla dessa till alternativa tankar. Min hemläxa har jag gjort men att komma på andra tankebanor än mina katastrof, negativa/skräcktankar har varit nästan omöjligt. Jag ska även skriva upp 3 saker jag gjort bra varje dag. Eller om mig. Det har inte gått alls.


Kontentan är att jag har en ytterst skev självbild, otrygg vars hjärna går på högvarv. Undra på att jag har mått dåligt/mår dåligt. Jag tror jag i grunden mår lite bättre, fungerar lite bättre men behöver komma tillrätta med min självbild och tankar..mm...


Nyttigt är det i alla fall.


*****
I går var jag på mitt första föräldraråd, jag blev inte så imponerad men jag tycker det är roligt att få vara med och påverka mina barns vardag. Det känns viktigt.

Kommentarer

  1. Anna - Leos mamma25 oktober 2016 kl. 19:11

    Hej!
    Om ni misstänker att hon har komjölksproteinallergi så bör ni inte ge magdroppar då de innehåller lactobacillus! Min son fick dessa magdroppar när han var liten och ca en timme efter han fått dem kräktes han massor, nog för att han var en "kräk-bebis" men då var det ännu värre!
    Kontakta BVC, vc eller barnmottagning om ni har i närheten så ni får utreda om det föreligger allergi eller om det är så att hon har känslig mage!

    Kram från Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det är en konsekvens sen magsjukan. Men om det fortsätter kommer vi absolut kontakta vården..

      kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering