Tvillingträff och matvägran

HVilka fina dagar vi haft, äntligen börjar det vända. Äntligen!! Vi har haft barnens gudmor boende här men hon gjorde tydligen inte lika mycket intryck som kusinen, de frågar efter henne hela tiden. När kommer hon? Var är hon, är hon hemma?

Gullungar! Samtidigt skär det i hjärtat att vi bor så långt ifrån varandra. Kalaset gick väldigt bra, alla verkade nöjda och glada och barnen fick väldigt fina presenter. 

De verkade även tycka det var roligt med kalas, men allra mest när vi gick in på morgonen och sjöng för dem med paket. Då blev jag så rörd att jag började gråta. 

Dagen efter var vi till en djurpark, Alfred red igen kch var så lycklig. Nu tjatar han om att åka häst så ledlektioner till hösten får det bli. 

*****
Vi har haft badpremiär, vi tog cykel och cykelvagn ner till stranden tidigt på morgonen. Det var helt folktomt och barnen älskade det! De badar inte så mkt men plaskar med hinkar och leker i sanden. Men jag stör mig grymt mycket på att jag får städa efter folk, de lämnar blöjor, papper skräp och annat som både barn och djur inte ska vara i närheten av. Vad är det för fel på folk? Och vem slänger fimpar på lekplatsen, låter hundar bajsa på stranden? Seriöst? Sånt gör mig förbannad. 

Jag har blivit så mkt tuffare sen jag började jobba på mitt nya jobb, jag vågar säga till och i från. Eller Kanske det är barnens förtjänst? 

*****
I dag ska vi till grannarna och äta middag, saknar social samvaro nu när alla har semester. Det var så roligt när alla sov kvar. Fantastiska dagar! 

***** 

I övrigt har ju Alfred ätit riktigt dåligt i några veckor. Inte som han brukar, han är inte snuvig och har inte feber. I dag såg jag en liten blåsa på tungan. Kanske det är det? Han har fått alvedon och ätit lite bättre, men vad mer kan man göra? Finns det munskölj för barn? 

På måndag ska vi på kontroll av hans öron då han hör oss dåligt. Förmodligen vaxpropp. 

Och inget har vi hört om klaras prover. 

*****
I helgen ska vi på den stora tvillingträffen! Spännande


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering