Kusinbesök och myspys

Vilken mysig helg vi haft, alla glada och tillfreds om än med små utbrott från den yngre herren i familjen.  Han är väldigt kramig och nappig just nu och det hänger nog ihop med dagis. Han är ju lika ledsen fortfarande när jag lämnar honom och det känns som hjärtat går sönder varje morgon. Det har varit en ok men slitig vecka.

Det händer så mkt men ändå inte, så här i slutet av veckan minns jsg ingenting av det som varit. Nackdelen att inte blogga varje dag, jag saknar verkligen att blogga men tiden finns inte.

I helgen har vi haft besök av barnens kusin som är 20 bast. 2 meter lång och smal som en sticka. Urgullig och vettig. Vi har inte sett han allt för mkt då han var ute och partajade härom natten och idag var han lite sliten ;) 

Barnen var lite misstänksamma först men det släppte fort. Klara är alltid framåt och gillar alla människor medans Alfred tycker alla är läskiga. 

Idag var vi på Ikea och köpte julklappar till barnen. De ska få ett leksakskök, de älskar det som finns på öppna förskolan. Som tur var så var det dessutom rea på det idag! 

Nu ska jag i väg och rida och i morgon ska jag och Klara till öppna förskolan på tvillingträff, det ska bli så roligt att träffa alla igen! 

Appropå ridning så är mina ridkläder så stora att jag drunknar i dem, när jag travar och rider lätt får jag gällevarehäng och håller på tappa byxorna. Jobbigt! 

Egentligen skulle jag till memira och göra ögonkontroll i morgon, det är min högsta önskan att bli av med glasögonen. Men jag avbokade, inte har jag råd med nåt sånt så det får vänta. Jag fortsätter drömma istället. (Linser funkade inte om ni minns)





Kommentarer

  1. Ikea-köket är en underbar leksak. Mitt barn lekte mycket och länge med det
    Det är tufft när de är ledsna när man går. Men en dag är det borta och de älskar det
    Apropå operation av ögonen - jag gjorde ett bruttoskatteavdrag för det. Istället för 56000 kr kostade det typ 35000. (Jag tror arbetsgivaren betalar och sen dras det av en summa som drogs varje månad innan skatt. Då blev ju skatten lägre vilket gjorde att jag betalade mindre för operationen)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering