Snart så!? Tappat rösten o läskigt besök

Meh. I dag när jag vaknade hade jag lite rossel och hosta men när jag väl kom igång med pratkvarnen låter jag som "honmedsexigarösten" på heta linjen. Alldeles rosslig och hes i rösten, värre nu på kvällen. Barnen är okey förutom Alfred som nu får tre tänder på samma gång, har astman i gång och sömnsvårigheter deluxe. 

Väldigt svårt att göra sig hörd och tjoa ajabaja och neeeeeej till barnen. Jag fick lite extra hjälp av pedagogerna i dag på öppna, jag känner mig rätt sliten med början på magsår typ. Det går i ett och jag springer som en galning mellan barnen. Det känns som jag är med i ett tv spel emellanåt. Hela vårt hem är snart inget hem, silvertejp och lås, gummiband kring stolarna, inga blommor eller prydnadssaker. 

Men många fina och roliga saker händer nu- Klara sa "tiina" alltså katten Stiina! Och "ajabaja" till Alfred ;-) och Alfred började ställa sig och och promenera omkring på sångstunden. Han går riktigt bra nu men väljer oftast att krypa. klara verkar oxå på g men lite försiktigare och mer planerat. 

Sen ringde mamma idag. Ni som följt mig ett tag vet ju att mamma inte har alla besticken i lådan, är som ett barn och att jag bott på fosterhem. 

Trots det så blir jag lite glad men mkt stressad och orolig hur det ska gå. Hon är rätt högljudd och de få gånger hon kommit på 10-min besök så blir barnen rädda. Hon ska sova här fredag- sön. 

Kära nån. 

I morgon är det jobbdag. Det ska bli skönt att få göra någonting annat. Vila hjärnan och bara få vara jag. 






Vaxduk och spännband. :)

Äntligen uppskattas julklappen. Ett litet minibollhav



Kommentarer

  1. Hihi.. Så fint ni har det. =) Men det gäller att ha smarta lösningar.
    Kramis Lena och missarna

    SvaraRadera
  2. Åh, tack för tips! Pluppen börjar nog snart krypa och är väldigt nyfiken av sig... Funkar det bra med skohornen? De orkar inte få ut lådan då? Spännband = toppen!

    SvaraRadera
  3. Haha, vi har använt samma ikea verktyg i köket för att stoppa vår yngste ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering