Nattskräck, leverfläck och gå

Det är som vanligt när vi är med barnen hos läkarna; kom tillbaka om det blir värre- det växer bort när de är1,2,5 år osv. 

Det var samma med Alfreds snopp, Klaras blåsljud, hennes mage. Som ett moment 22. De sa att en del barn får så, man kan spola tårkanalen men då kan det bli värre. 

Så hon får ha ett rinnande och grumligt öga, vi får helt enkelt hoppas att det växer bort. 

Jag och Alfred var hemma själva och hade det så mysigt, vilken skillnad att bara ha ett barn. Det är som rena semestern, men med en saknad att det fattas nåt. 

*****
Förskolan som vi valt ringde, jag hade mailat dem så de ringde tilllbaka. En väldigt trevlig personal svarade på alla frågor och jag känner mig lite tryggare. Jag hoppas det kommer bli bra. Vi justerade tiderna lite så det ska passa mat och sömn och så tog vi äntligen tag i att minska sömnen till en gång om dagen, jag tror de varit redo länge men nu när vi fick veta sovtiden på förskolan så blev det lättare att få tummen ur. 

****
Härom natten vaknade maken av att Klara skrek så. Hon slutade inte heller, vad han än gjorde. Till slut kom han in och väckte mig, som sov så hårt att jag inte hört något. Men jag bara tog henne och stoppade ner henne bredvid mig. Sjöng lugnande och klappade. Till slut lugnade hon sig men allt som allt tog det nog 45 min, efter lite Google verkar det vara nattskräck hon fått. Stackars liten, hon var dock aldrig vaken och dagen efter var hon den solstråle hon alltid varit. 

****
I går var det jobb och på kvällen red jag igen i stället för häromveckan då jag var sjuk. Så härligt med en extra ridning. 

I dag har jag syndat med lite popcorn, jag har nästan glömt hur gott det är. Jag sköter mig så noga och med matkassen är det sällan vi avviker från veckans menyer och mat. Förutom lördagsgodis då. Mina 12 bitar avviker jag aldrig ifrån. ;)

*****
Alfred kan för övrigt nu gå 10 steg och Klara 6. Vi var med öppna i dag i fotbollshallen och barnen knatade fram och tillbaka över planen med gåbilar. Roligt. Sen var de helt utslagna. 

Häromdagen så rev någon av dem på en leverfläck jag har på halsen. Den började blöda och i dag började den blöda igen. Måste nog ringa vc om den, otäckt med leverfläckar. 


Kommentarer

  1. prova massera tårkanalen försiktigt. Lös på nätet hur man gör samt spola med koksalt speciella ögondroppar på apoteket, engångspipetter. rinnande ögon kan förvärras och bli såsiga och infekterade. Om detta ej hjälper efter nån dag sök hjälp hos någon annan dr. mvh Sara ssk

    SvaraRadera
  2. Nej nej nattskräck är det säkert inte! Den diagnosen ställs först efter långa sammanhängande perioder av sömnlöshet och skrikande barn på natten. Förmodligen var det en mardröm eller något.

    SvaraRadera
  3. Fast det har hon, sen ca 5 mån ålder har hon vaknat och skrikit. Men aldrig så här.

    Oavsett, hoppas det aldrig händer igen.

    SvaraRadera
  4. Popcorn är väl ingen synd! :) Madonna bantade med popcorn en gång i tiden, så kör hårt! ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering