Jobbigt och roligt

Fy fasiken vilken vecka det varit. I onsdags var jag nära att få ett sammanbrott, två sjuka uberjobbiga barn som gnällde och klängde oavbrutet. Jag tror jag aldrig varit lyckligare att vi överlevt dagen och att jag jobbade på torsdagen. Ett break var precis vad jag behövde. 

Alfred är den som alltid blir sjukast och så även denna gång, han snorar och hostar och gråter och gnäller. I dag kom jag på att han kanske har ont i öronen. Jag måste googla lite för att se när man ska kontakta vården och inte. 

I alla fall har vi gjort lite roligt, handlat 10 skohorn på Ikea till kökslådorna, varit på Åbergs museum och ätit god lunch och varit till en kompis och ätit tårta. Fick vårt första leende från Alfred på flera dagar. 

Jag smygvägit mig och hade gått ner 1.2 kg! Hurrrrrrraaa! Efter denna dag vete fasiken men ändå. En dag av lycka i alla fall. För som jag kämpar! 

I går kväll skulle maken in på jobbet och jobba nån timme. Han skulle börja 23 och jag skulle ha nattpasset, tyvärr gick nåt sönder så han blev kvar ända till 09.30 och jag fick ha nattskift och morgonskiftet. Såklart vaknade Alfred 02.45 och jag vaknade av att han skrek där- där! 

Sen kunde ju inte jag somna om, låg och vänta på att de skulle vakna. Så nu är både maken och jag rätt slitna. 

Men i morgon är det ridning. Lycka! 

Alfred kan nu gå 4 steg utan att hålla i sig, klara 1. Kanske vi är på gång. ;-)

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering