Hotell, ny vagn o tårar

De senaste dagarna har barnen haft en svacka, både en del tårar och gråt men även matvägran och en massa hyss för sig. Värst har nog faktiskt varit i dag, Alfred har gråtit och gnölat hela dagen utan att vi hittat någon orsak. Försöker man krama honom så kastar han sig bakåt och vill inte alls vara i famnen.

Men efter en liten tur med bilen och handling så verkar humöret bättrat sig. Jag tror att snuvan de fått är en bidragande orsak men även den enorma utvecklingen de har just nu.

De senaste tre veckorna har vi haft det toppen, barnen har sovit ända till 06.30 eller senare på morgonen och varit glada för det mesta. Nu vaknar alla 05.30 igen och är väldigt trötta och sura.

Igår var vi på 4h gården och hälsade på, barnen tyckte det var toppen även om fåren som bräkte var lite läskiga. I morgon åker vi i väg till Furuvik och ska kika på djur. Hoppas de kommer uppskatta det. Jag gör i alla fall det, ska bli väldigt skönt att få komma i väg en sväng.

Jag har även fått tummen ur och bestämt vagn, det blev en Bumbleride indie twin att ha som promenad och dagis vagn. Jag har lite svårt för breda vagnar men vill gärna ha något stabilare just nu. I morgon ska den komma i alla fall!

Vi har även fått den första matkassen och jag lagade första rätten i dag. Väldigt gott och jag är nyfiken på resten av veckan.  -2 kg so far i alla fall, även om jag är ganska hungrig hela tiden hoppas jag viktnedgången håller i sig.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering