Aktiv med barn o viktnedgång!

Fasiken så duktig jag är! -3 kg på 3 veckor och som jag kämpat! Nu börjar jag fatta grejen och försöker vara duktig hela dagen och fördela måltiderna. I söndags var vi på barnkalas då det serverades det som jag älskar mest; godis, chips, smörgåstårta. Men jag tog 0.5 st chips och 1 godis. Inget mer! Heja mig :-)

Jag har verkligen bestämt mig, jag vill inte se ut som en träskpadda längre. Och matkassen från citygross är toppen, god mat och relativt lättlagat. Mat som jag aldrig skulle komma på själv att laga. Vi har haft den i två veckor snart och jag är väldigt nöjd. 

Sist slog jag till med en fruktlåda och vi har ätit massa god frukt hela dagarna. Lyxigt. 

*****
I går var jag och barnen på öppna förskolan, det var massor med folk där, men barnen röjde på kch var så glada. Jag sprang som en tätting mellan dem för de skulle prompt vara i olika rum och Alfred skulle absolut klättra på allt. Jag hann knappt prata med nån och var rätt svettig men barnen var glada och det är det viktigaste. 

I dag åkte jag med barnen till ett lekland, tänkte att det egentligen inte är så stor skillnad mot öf. Och det var det inte.  Barnen röjde på men det var så jäkla varmt där så vi höll på flyta bort. Inte heller får man ta med vagnen så jag fick ta barnen och skötväskan under varsin arm till babyhörnan. För den är ju naturligtvis längst bort. 

I morgon vette fasiken vad vi ska hitta på. Jag träffade en trevlig tvillingmamma häromdagen, hon var här o köpte lite saker. Vi skulle fika tillsammans nån dag. Kanske jag ska våga och.... 

Nää. 





Kommentarer

  1. Grymt jobbat med den viktnedgången!!!

    SvaraRadera
  2. Bra kämpat, vilken karaktär du har. Önskar jag kunde skärpa mig med :)
    Karin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering