1 års vaccination och vikt

Då har vi klarat av Bvc i dag. Det var vägning, mätning och vaccination. Klara väger nu 8565 och har gått upp ca 600 gr, växt 2,5 cm till 75,5 på två månader. Alfred väger nu 11,9 och har gått upp 400 gr sen förra gången och ca 3 cm till 82,3. Hon frågade en massa frågor om utveckling osv men jag tror vi klarade "provet". 

Vaccinationen gick även den bra och nu på kvällen har vi inte märkt nåt speciellt. De senaste dagarna har framförallt Klara varit exceptionellt klängig och vill bäras runt på hela tiden. Som tur är är vi ju två då vi har semester båda två. 

Vi har fortfarande inte bestämt nåt, jag blir galen på makens ickegörande. Dvs att han inte lyfter ett finger eller kommer på nåt vi ska hitta på under semestern. 

När jag säger nåt säger han bara att vi skaaaaa. Gaaaaahhhhh. Tror det är första gången jag inte har bokat, lagt fram förslag eller drivit semesterfrågan. På alla dessa 23 år. Det ni! 

Annars rullar dagarna på, vi gör en massa men ändå inte. Märkligt det där. Att dagarna bara går. 

Så tänker jag på Jenny. Mest hela tiden. 

Kommentarer

  1. Jag tänker också på Jenny. Och på hennes familj, hennes lilla son. Jag kan inte ta in detta. Blir så fullkomligt ledsen och skärrad, livet är så skört. Kram till dig.

    SvaraRadera
  2. Jag tänker också på Jenny. Och på hennes familj, hennes lilla son. Jag kan inte ta in detta. Blir så fullkomligt ledsen och skärrad, livet är så skört. Kram till dig.

    SvaraRadera
  3. Tänker också på Jenny väldigt mycket. Är så ledsen framförallt för August skull. Det finns så många mammor här i världen som skiter i sina ungar. Menar inte att det vore bättre om dom dog men en så hängiven fantastisk mamma. Det är en sån enorm förlust. Hoppas ni fattar vad jag menar. :,(

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering