Aktiviteter och leksaker

Barnen börjar tröttna på våra leksaker, många av dem vi har är ju för mindre barn. De fyller ju år snart och jag ska önska att de får lite leksaker, jag önskar framförallt en liten sandlåda och en liten barnpool. Bara det blir varmare snart, bada ute nu känns ju lite väl kallt. ;)

Några bra förslag på leksaker?

Vi har förövrigt varit o kikat på tvillingsulky, det finns inte så jättemånga men de dyrare varianterna får vänta. Jag tyckte de billiga var rätt rangliga, nu har vi bara tittat i en affär men några fler ska vi besöka. 

Vi är ute efter en extra vagn som vi får in i lillbilen och är lätt att fälla i hop men som ändå är skön. En bilsulkey helt enkelt. 

****
Dagen har varit gnällig, det tär på tålamodet med detta klängande o gråtande. Fast jag vet att de behöver närhet och att det kommer gå över är det ändå slitsamt och efter 10 timmars klängande och gråtande så håller jag på bli knäpp. Sen kommer maken hem och kan ta en av dem. 

Samtidigt är det en fantastisk ålder, Alfred har precis lärt sig tittut med oss och klara tar bort ringar från och tillbaka på en pinne (brio) , hon är så himla duktig. Hon har klurat från och till och plötsligt kom hon på det. 

Men som de röjer, de är på varenda pinal i hela huset, gardiner och... Allt! Alfred är dessutom lång och når överallt. Man måste passa på dem varenda sekund. 

Jag borde gå till öppna förskolan, men jag vet inte varför jag inte tar mig iväg. Där får ju både de och jag lite stimulans. Och sjukdomar :/

Önskar så det fanns barnfamiljer här. Det är ju bara jag. Jag sitter här i lekparken och provar även en del runt om. Men det är tomt ju. Jag saknar barn och föräldrakontakt, känner mig så himla ensam. 

Så var det näst sista ridningen i går. Inte ens det har jag sen. Gnäll gnäll. :-)




Kommentarer

  1. Kryptunnel, fisherprice-stol med sång, sån där gubben i lådan fyra på rad grej.. Har varit favoriter här hemma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stol med sång? Måste googla. Kryptonens. Så smart! Finns på jollyroom säkert. ;)

      Radera
  2. Kan du inte komma hit någon em nästa vecka? Det är min sista vecka jag jobbar halvtid. Kommer hem strax efter 15. Lite lek i sandlådan och sen fika. Jag kan baka nåt :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Duplo!!!
    Vi hade McLarens sulky åt vår yngre tjej och älskade den. Tror den finns som tvillingvagn också. Våran har nu 11 år och ett gäng syskonbarn senare gjort sitt så när det blir dags för sulky åt Edvin får vi se oss om efter en ny.

    Kram
    /Åsa

    SvaraRadera
  4. Jag gillar inte heller sulkys. Rangliga och inte speciellt lätta att fälla ihop. Det slutade med att vi köpte en BabyJogger mini istället. Suuuuuuuperlätt att fälla ihop. Den finns som tvillingvagn också och visst har ni en city Select sedan innan? En begagnad kanske?
    -Jenny-

    SvaraRadera
  5. Kolla ebay efter vagnar. allra helst i Tyskland är nya vagnar sjukt billiga med låg frakt. finns massor

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering