Resa bort och bra läkarbesök

Vilken intensiv dag! Jag är alldeles stirrig och kan knappt lyssna på nyheterna.

Så.

Morgonen började med att jag åkte extra, extra tidigt till jobbet. Där kom jag inte i håg koden, första sms till en jobb kompis.

Sen verkade nån invigt min plats, jag ska alltså byta plats men vet inte till vart. Sms till två arbetskamrater.

Jobbar lite och får sen ett sms av en kollega att jag inte alls ska sitta där utan nån annanstans, tar då mina saker o flyttar dit. Försöker logga in och den ska då läsa in alla inställningar...25 min senare kommer den i gång och så vägrar den koppla upp sig mot skrivare.

Surar..

Blir bortkörd av kollega nr 4 att jag inte alls ska sitta där. Flyttar tillbaka till min gamla arbetsplats.

Maken kommer och hämtar mig och vi åker till läkaren med barnen, där vägs de (8 kg resp 11 kg) och mäts (72,8 resp 78,2) och vi får träffa läkaren.

Hon lyssnar på våra frågor och funderingar, hittar blåsljudet på Klara (remiss skickas någonstans), steg 1 mot hosta är att inhalera (kortison eller luftrörsvidgande?) varje kväll. Steg 2 är utredning av reflux. Nytt recept för mjölkproteinmat skrivs ut.

Alfreds öron och vax kollas (allt ok), prickar kollas (mediciner skrivs ut), Inhalation för förkylningsastma skrivs ut.

Han får göra pricktest (allt ok) och vi får lära oss hur barnen ska inhaleras med mask.

Jag ÄLSKAR den läkaren. Varenda fråga och fundering tas på största allvar.

Stressar tillbaka till jobbet.

Medarbetarsamtal med nya chefen som börjar med att säga: "jaha, jaaa, jag vet inte riktigt..vad ska vi ha för papper, jaaa..jag hittar inte de gamla..vad ska vi prata om tr?"

Mmm..Inte imponerad.

Sen var det allmän röra resten av dagen.

*****
Väl hemma var de SÅÅÅ glada barn när jag kom hem. Och katten Robban såklart som kastade sig i famnen.

Nu har vi packat (nästan) och är redo för Dalarna i morgon bitti. Och träffa dalakompisen! HURRA!

******
Appråpå semester så varför inte Riga? Såklart vi ska åka dit med barnen, deras "födelseort"! Någon som vet familjevänligt hotell?



Kommentarer

  1. Åh vilken röra du verkar ha på jobbet. Förstår att du blir trött på det. Härligt med bra läkare. De är guld värda då man blir tagen på allvar och få bra svar.
    Ha det så bra nu hos dalakompisen i helgen!!
    Kramar från Lena och missarna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering