Kris på jobbet

Nu är det verkligen kris på jobbet, nu har ledningen frågat de andra enheterna i kommunen om nån kan komma in till oss och jobba. Jag har ett rätt svårt jobb som tar lång tid att lära sig, men som tur var så är det 3 st som kan komma in och jobba som gjort liknande jobb förut. De heltidsarbetande får oxå en liten bonus, jag sa genast till att jag oxå borde få det och ja, även jag får en liten summa. Vi pratar nog hundralappar här men det är mkt pengar för mig.

Sen kommer det tas in konsulter och ska göras intervjuer. Men ändå. Som alla sliter där. Jag tänkte jag skulle anmäla mig till den där kursen inom mitt yrke, 2 andra ska oxå göra det. Men det är 15 hp och försöka hinna plugga mitt i allt detta? Men jag får bättre löneläge och jag tror det är bra att ha läst kursen.

I alla fall...Det var en bra arbetsdag i går, vi jobbade på men hade även roligt. Det kändes bra men jag måste erkänna att jag längtade hem till barnen mest hela dagen. På maken lät som de oxå hade haft en bra dag.

Barnen och katterna blir så glada när jag kommer hem, alla katterna far runt och framförallt Robban vill genast ha min uppmärksamhet och kärlek.

****
Jag försöker dra ner på min lergigan, ni vet de här antihistaminerna som jag ätit sen barnen föddes. Nu är jag nere i en halv tablett varje kväll innan jag ska sova, men i går tog jag en ännu mindre bit och då kan jag inte somna och sover väldigt flyktigt. Det hade varit så skönt om jag sluppit ta dem, de  är inte kemiskt beroende men ack så psykologiskt. Jag är så beroende av de få timmarna jag får sova så jag är livrädd att inte få sova. Nu sover jag ju inte bra med dem heller och vaknar med dem flera gånger/natt. Men nu är jag ofta uppe i 4-6 timmar med några uppvak och det är ju en förbättring med 100%.


Kommentarer

  1. Har du provat Melatonin-piller? Visserligen tror jag inte man får ut så många tabletter om man går via vården och det kostar säkert mer än om man handlar på nätet utomlands ifrån, men det kanske går att prova först? Min sambo som har sömnsvårigheter använde detta ett tag, tyckte det funkade bra- om det verkligen funkade eller om det var placebo vet jag ej, men det spelar ju ingen roll ;-) Han beställde dock på nätet utomlands ifrån just pga att man fick så få tabletter via vården och att det blev så dyrt...

    Anna i gbg...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men jag har hört om det! Vore ju toppen! Kan du maila mig sidan han beställde i från?

      Tack för din kommentar. Ska genast googla.

      Radera
    2. Oj jag hade missat att du svarat här... haha.... jag frågade sambon, men det visade sig att det blivit problem med den sida han beställde ifrån. Det var en "bodybuildar-sida" i USA som han fått rekommenderad, men plötsligt gick det inte att skicka till Sverige längre- nåt med lagar och regler, som inte varit problem med innan.... Så han har inte kunnat beställa igen. Han har tänkt googla fram nåt nytt ställe men inte hunnit. Han vill vara säker på att det är ett bra ställe och att man inte blir lurad ;-) Man är ju extra försiktig när det är utomlands... (jag minns att posten hade öppnat hans paket, dom misstänkte kanske att det rörde sig om smuggling av olagliga preparat med tanke på varifrån det kom, men det är/var lagligt så dom hade snällt fått tejpa igen det igen och skicka hem det till oss- haha...)

      Hoppas du hittat nåt ställe själv- ledsen att jag kommer med ett tips och sen inte kunde fullfölja det... suck...

      Anna i gbg....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering