råd ang arbete

Jag skulle behöva lite tankar kring hur jag ska tänka.

Nu har jobbet jag sökt ringt på referenser, det står tydligen mellan mig och min fd kollega. Jag gjorde psykologtestet, det gick sådär på mattefrågorna.

Jobbet ligget i samma stad som jag bor.
 Jag har jobbat där för ca 10 år sen.
Det är mitt yrke jag är utbildad till.
Stabil personalkår
Mkt ansvar men oxå en del frihet då vi bara är 2 i mitt yrke
Jag måste lära om ett helt system då de bytte när jag bytte yrke. Jag måste alltså plugga på min fritid.Tar ganska lång tid o lära sig
Inte så flexibelt med vare sig tider eller ..det mesta
tryggt
Inom skolan
varit min drömarbetsplats i 10 år
Verkar lite rörigt


Jobbet jag har nu
mkt flexiblet med tider, jag kan jobba hur mkt eller lite jag vill
Stor personalkår som kan stötta när man är borta
Jag är den enda som inte är utbildad till just det utan är motsvarande
Byter personal 1 gång i månaden typ
delvis stressigt
Inte så bra o jobba med det när man bor i samma kommun
Inom socialtjänsten
alltid rörigt.


Det jag tänker mest på är att jag tänkt att barnen ska vara hemma till mitten på höst/januari beroende på dagiskrångel. Jag hade tänkt jobba 1 dag i veckan till juli och sen 2 dgr/vecka i höst. Sen vid dagisstart kanske barnen ska gå 20-25 timmar i veckan? Vad är rimligt? Maken hade tänkt jobba 75%

Det nya jobbet lät som de ville att jag ska jobba 50% nu och höst heltid trots jag protesterade.

Barnens väl och ve kommer först. Å andra sidan är detta första gången detta jobb blir ledigt på 7 år.

Vilsen...

*****
Så i går arbetade jag som aldrig för och höll bara på med administration. Såg knappt en människa på jobbet för alla hade så mkt.

Maken och barnen hade haft en supermysig dag. Skönt att han oxå är piggare eller ja, han är frisk nu. Det måste varit matförgiftning då ingen annan i familjen blivit sjuk. Tvärtom, här är vi hårda i magen :)

Vad vi ska hitta på i dag vet jag inte, lönehelg betyder ju att vi ska hålla oss borta från affärer. Kanske grilla om det är fint väder?

VI får se.

Kommentarer

  1. Nya jobbet och låta din man vara hemma på 100% till hösten :)

    SvaraRadera
  2. om du måste välja precis just nu, vad väljer du då??
    Gå på magkänslan, den är oftast rätt!

    SvaraRadera
  3. Mina barn har börjat heltid på dagis vid 6 respektive 10 månader. Happy mum=happy family.

    SvaraRadera
  4. Ta nya jobbet och gå ner till 75% när du börjar till hösten. Du har rätt att göra så, de kommer protestera men har de anställt dig så är de tvungna att säga ja. Och låt maken vara hemma! Kram kram

    SvaraRadera
  5. Gå på nya jobbet om du blir erbjuden.
    Jag tror på happy working woman = happy mother = happy family.
    Om du inte trivs på jobbet (förutom med tiderna) så kommer du aldrig bli riktigt nöjd och därför inte riktigt nöjd i familjelivet heller.

    Kram (det pratas fortfarande)

    SvaraRadera
  6. Lita på din magkänsla! Mannen kanske kan vara hemma mer? Ta jobbet om du vill. You can do it! :)

    SvaraRadera
  7. Ta jobbet och så kan mannen vara hemma mer till hösten. Sedan har du rätt att gå ner till 80%, men det kan väl vara smart att vänta tills efter jul :-) och fram tills dess kan ju barnens pappa vara hemma med dem.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering