köra i hop sig..

Tänk att alltid när man ska i väg så kör det ihop sig precis innan, som tur var skulle vi iväg nära oss men det slår aldrig fel.

Precis innan vi skulle på lunch så gjorde Alfred nr 2. Överallt och hela sig. Sanering och sen mat tog sin lilla tid, men jag tror faktiskt vi ändå lyckades komma i tid.

Han blöjor har dessutom börja läcka trots vi har en stor storlek på sig, nu ska jag köpa den från 11 kg och prova att byta märke. För i går lyckades han nämligen kissa på grannen. Man har ju aldrig tråkigt med småbarn i alla fall, den saken är säker.

****
Jullunchen var helt fantastisk, de är så goa och mysiga människor och jag ville aldrig gå hem. Jag är alldeles varm i hjärtat och älskar dem om möjligt mer.

Tänk att vi har äran att få känna så fantastiska människor och jag önskar jag oxå är så pigg när jag är +70 år.

Fast de har himla varmt, kamin och extra element gjorde att vi höll på svettas i hjäl. Vi är ju vana vid vårt kalla hus:-)

****
Jag har även beställt 4 olika tygblöjor så får vi se om det är en hit eller om det är helt värdelöst. Spännande i alla fall.

I dag ska jag i väg och titta på en tunnare overall till Alfred för han vuxit ur sin och några långärmade bodys, de går åt som attans på dagarna här hemma och vi hinner knappt tvätta i kapp just nu. Och något fint till Klara förstås. Och kanske till mig?

Och kallt är det, både i ute och i huset trots extra element. Både vi, katterna och barnen fryser. En kamin står högt på önskelistan just nu.


Kommentarer

  1. En dum kommentar kanske men är ni noga med hur ni lägger snoppen i blöjan? Har förstått att det lätt blir kissfest och läckage om snoppen inte ligger åt rätt håll i blöjan.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Många säger att pampers är bättre för pojkar och libero för flickor

    SvaraRadera
  3. Om Alfred är tillräckligt i vikt för byxblöja, nr 4 så testa dem. Vi tyckte det blev bättre med det mesta när vi äntligen kunde byta till byxblöja. ICAs byxblöja gillade vi bäst när vår lilla inte kunde krypa eller gå, den är lite stum men har "stoppningen" mycket högre upp än vad up&go har. Nu kör vi bara up&go när hon kan gå. Lite bekvämare i materialet

    SvaraRadera
  4. Vi får variera blöjor hela tiden. Vissa perioder funkar libero active fit nr 4 jättebra, för att sedan läcka som ett såll bara några dagar senare. Då tar vi pampers baby dry 4+ istället. Och sen kanske vi får byta tillbaka till libero nån vecka senare igen. Vår minsting väger knappt 10 kg. Pampers baby dry är den blöja som passar bäst för honom nattetid när det går lite längre mellan bytena.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Libero comfort fit, ska det vara. Inte active fit. Blandade ihop med pampers active fit :-)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering