Hästar hästar hästar

Kära nån, jag hade ju helt glömt bort att jag skulle rida i går, som tur var så sms ridläraren för att höra om jag kunde rida 1 timme tidigare.

Det var ett roligt pass, vi fick göra öppna och slutna skänkelvikningar (eller vad det nu hette) Fasiken så svårt det var vilket håll man skulle göra. Helst för mig som inte kan hålla reda på höger, vänster, inner och ytter.

Tyvärr var detta den sista denna termin, nästa gång blir i januari. Jag har sms henne att jag vill börja rida varje vecka istället och vill köa till lämplig grupp. Rida varannan vecka känns för lite och kroppen och hjärnan hinner liksom glömma vad vi gjort gången innan.

Jag får sån energi och blir så lycklig när jag är/har varit och ridit. Trots hästrädslan som fortfarande sitter i.

Jag skulle behöva köpa nya hästkläder, jag har haft mina i flera år och de börjar verkligen bli slitna nu. Men hästkläder av någorlunda kvalitet är svindyrt, dessutom måste man utprova så beställa på nätet är uteslutet och byxor med mina höfter är faktiskt svårt att hitta.

****
I dag är det ju jobb i stallet igen, detta är 4:e gången och jag kan inte låta bli att surna till lite. Ingen lön och inga papper skrivna, det känns verkligen oproffsigt. Det är i alla fall näst sista gången.

Men jag får i alla fall vara en stund i stallet och pussa hästar, komma hem till en lagad middag och få lite ny energi. Just nu är måndagar  mina absoluta favoritdagar!

****
Vi har förövrigt ett glasbruk i närheten av oss och i går var vi dit och fikade, de har massa gott hembakt och man kan kika när de blåser glas samtidigt. Det var lite folk där och alla kommenterade våra tvillingar och berättade tvillinghistorier.

Alfred sov sig genom hela besöket men Klara var vaken och kikade nyfiket på alla glas. Vi köpte en skål i julklapp till en kompis, blev lite avis för en sån skål vill ju jag oxå ha :-)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering