Det här med maten..för mig och dem

Tänk att det snart är julafton! Det är inte klokt vad tiden går, dagarna bara springer i väg.

I går var jag och shoppade julmat och gulliga julkläder till barnen. Det blev en söt klänning i rött till Klara och en skjorta med väst till Alfred. Jag tyckte inte utbudet på fina kläder var så där våldsamt stort, när jag var inne på polarn och pyret var där en enda röra. Jag hittade ingenting i barnens storlekar, det var ingen ordning alls på hyllorna.

****
Alfred verkar ju inte ha något stopp, de senaste dagarna har vi ökat på gröten och han vill ändå ha mer. Vi är nästan uppe i en hel portion nu och då fyller jag på med ersättning efteråt och han slukar hela flaskan. Han kommer ju sprängas! Han visar inte alls att han är mätt. Vad har vi fått för barn egentligen?

Klara är precis tvärtom, mat är djävulens påfund och hon tycker inte om det. Så där är vi fortfarande på smaksensationer.

Jag hade köpt päron för att göra egen päronpure, men de var så goda så nu har vi ätit upp dem istället. Attans då. Projekt två är att göra aprikos och katrinplommonpure själv, det lär ju ingen av oss äta upp..Hoppas jag.

Och jag har helt tappat fokus på min egen vikt, här äts det mest hela tiden. Är jämt hungrig och det börjar visa sig på vågen. Hemskt tråkigt. Fast jag nyss ätit frukost är jag fortfarande hungrig, hur knäppt är inte det?

Vete fasiken hur jag ska göra.

****
I dag ska vi köpa bumbostolar av en annan tvillingmamma, de var billiga (100 kr)och blir de inte bra så får vi sälja dem vidare.

Snart kan jag öppna en affär tror jag .-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering