väldigt ledsen

Sen i torsdags har Alfred verkligen haft en svacka, han är så ledsen och olycklig. Jag har aldrig sett en så olyckligare bebis någon gång, alla vakna stunder så gråts det stora tårar. Emellanåt så panikskriks det och det enda som lugnar är mammas famn.

Han är glad och pigg precis efter maten då han ligger på skötbordet och tittar på mobilen som har söta fjärilar. Men sen övergår det till olycklighet efter en stund igen. Han är även svår att natta, trots han är trött ska det inte sovas. Det blev mkt värre efter sprutan så det är nog en kombo med fas och spruta. Han har ingen feber och äter bra. (men lite orolig blir jag allt)

Han verkar dock ha lite nageltrång på stortån, eller så är jag delskyldig då jag klippte nageln häromdagen möjligen lite för kort.

Jag har en känsla av att det kommer bli en lång dag i dag med en 7 kg olycklig och en 5 kg som vill upptäcka allt.

De sover fortfarande och så här länge har Klara aldrig sovit.

****
I går firade vi fars dag för första gången i detta hus, maken fick lite kläder och en fin låda från godisboxen.se. Jag hade även köpt ett kort där det stod superfarsan på :-)

Ridkompisen och hans dotter kom förbi och dalakompisen var här så i går var vi sociala för veckor framåt :-)

En fantastik helg på alla sätt. Vilken underbar och go vän jag har och jag saknar henne i dag så det gör ont.

Håll tummarna för idag :-) så hörs vi i morgon igen.

Kommentarer

  1. Du tog tillvara på helgen när du fick främmande, inte helt fel att komma ut på egen hand en stund. Dina barn verkar ha en toppengudmor! Hoppas din vecka blir bra! Lotten

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering