Ta lärdom av

Några saker att ta lärdom av:

-Somna inte med en bafucin i munnen. Den fastnar sedan i gommen och får bändas bort med tunga och i värsta fall med annat tillhygge
-Ät inte musli när du är förkyld, de hamnar på sniskan och orsakar hostattack
-Säg inte att du inte att ditt luktsinne är borta, du får sedan ta alla bajsblöjor
-Stäng av alarmet innan du tar upp bebisen ur sängen, annars väcker du hela huset.
-Höj inte sängändan för högt, du hittar sen bebisen längst ner i fotändan.
-kolla gärna att du har vettiga kläder på dig innan du åker och storhandlar 
-Titta gärna att det är en bebis du har och vyssar i famnen och inte katten.


****
Nu är vi några barnstolar rikare, ska bli roligt att se vad de tycker om att få sitta upp med oss. De sitter ganska bra i knät nu och huvudena börjar bli allt mer stadiga. Jag ska köpa sån där plastfilm (eller vad det nu heter) och klä de små borden i trevligare färger.

Tack för input om namn osv, Nu är mina tankar lite klarare och jag har fått lite idéer, vi får se hur vi gör men det blir bara de närmaste i "välkommen till världen fika" tror jag. 

****
I dag blir en lugn dag, vi ska ut och gå och motionera av godiset (12 st:) vi åt i går. Tyvärr verkar det inte bli sol i dag heller, jag kommer faktiskt inte i håg när vi såg solen sist.

Jag börjar pigga på mig rejält och Alfred oxå. Hoppas att Klara klarar sig.





Kommentarer

  1. Jag har undrat över det förr, men inte kommit mig för att fråga. Varför är det så viktigt att äta just 12 godisar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förut kunde vi trycka i oss ett halvt kilo var. Köper vi mycket så trycker jag i mig allt. Så vi började pröva oss fram vad som passar oss. 12 är inte för mkt o h inte för lite. 20 blir man lite illamående av :)

      Radera
  2. Sånna bambu strumpor finns på leksaksaffären i Täby C den nära Forex o sushin
    Kram en Täbybo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ska absolut åka dit! Tack för tipsen o kram tebax

      Radera
  3. Bumbo... Du kan hitta begagnat på Blocket. Bumbo är guld. Kan ha med i duschen, på bordet (med självklar koll att bebisen inte kan skjuta ifrån med fötterna), på bänkar, golv, med till vänner and so on and so on.

    Kika efter Bumbo-stolar! Köp inga nya dock. Den används så kort tid och kostar helt vridet mkt pengar.

    SvaraRadera
  4. Du kan få låna vår Bumbo om du vill ha en sådan Cecilia. Bara använd i någon månad. Va stora de är. Hoppas ni kryar på er så vi kan promenera snart.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Bumbo. Hur fungerar det med barns ryggrad? Märket direkt på våra att de sjunker ihop redan irbilbarnstolen.

    SvaraRadera
  6. Vi pratar nog om olika saker :) Första kommentaren handlar om strumpor som heter Bamboo. Jag efterlyste sådana för ett tag sen.

    Bumbostolar har jag inte ens tänkt på än, men lånar gärna din Linda sen :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering