Min dag

Det ändrar sig från dag till dag men just nu ser det ut så här under en dag, ungefär:

04 Klara vaknar för mat ibland
04-05 Jag vaknar
04-05 Släpar in Robban till sängen för att gosa med mig, han tycker dock melonen i badrummet är mysigare
04-05 Muttrar över Robban
04-05 Klipper till maken 30 ggr för han snarkar.
05-06 Duschar, äter frukost, rensar kattlådor, förbereder för dagen om jag har tur
05-08 Någonstans här brukar barnen vakna, det är olika från dag till dag.
06.30 försöker natta katten Robban(om jag inte gör det förvandlas han till ett monster) , ge katten Stiina mat och natta henne (hon vägrar sova om hon inte får äta lite)
07.00 Tvillingarna äter
07-08.30 tvätt av Tvillingarna, klä på dem kläder osv
08.30-9.30 Tvillingarna gymmar, sitter i babysittern, sjunger, tröstas
9.30-10 powernapp för någon av tvillingarna, de brukar sova i skift, den andra underhålls eller kramas på/tröstas eller så försöker jag umgås med katterna med ena tvillingen
10-11 Mat och blöjbyte
11-14  Förbereder promenad, påkläding, ta fram vagnen och går en promenad
13.30-14.30 Mat och blöjbyte
14.30-17 Tvillingarna gymmar, powernappar, sitter i babysittern, sjunger, tröstas mest hela tiden då de är väldigt gnälliga på eftermiddagen. Försöker underhålla katterna
17.00 Mat och blöjbyte
17.15 Maken kommer hem

I bland åker vi och handlar, går på öppna, får besök eller så är det bara en bra dag eller en katastrofdag.



Kommentarer

  1. Fick detta råd av min egen mamma; om det är särskilt pipigt på eftermiddagen kan man försöka att flytta badet dit. De brukar ju gilla att bada, och så glömmer de att gnälla. Det funkade för oss, badar alltid em/kväll nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst att man inte får bada för ofta för att... Asch. Nån anledning var det. Vi badar dem på kvällen på helgen och ett bad i diskhon mitt i veckan. De gillar inte alls att bada :/

      Radera
  2. Blir lite nyfiken på det där med att 'natta katterna'..? Hur går det till och varför? Har nämligen katter själv men har aldrig reflekterat över att dem skulle behöva hjälp att sova ;)

    SvaraRadera
  3. Bara en tanke: mina barn tenderar att bli gnälliga när de är trötta. Om de inte sover nån timme på fm och en stund på em brukar seneftermiddag och kväll bli en katastrof. Vet inte hur långa dina barns powernap är eller hur mycket de behöver sova, men för mig funkar allt bättre

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu har de oxå börjat visa det, så jag försöks att lägga dem när de är gnälliga. I bland funkar det. Jag brukar dock oroa mig att de sover för mkt och inte sover på natten sen, men så kanske det inte funkar?

      Radera
    2. Jag är ingen expert men av två barn så känns det som att de är för små för att inte sova på natten om de sover två-fyra ggr per dag. Ettan sov trettio minuter tre ggr per dag fram till ettårsdagen, samt en timma. Plus natten. Han börjar vi korrigera NU, fyller två om tre månader. Tvåan är nio månader och sover 1,5h förmiddag, ibland två. 45-1,5h lunch och sedan ibland 30-45 min eftermiddag med. Samt hela natten.... Lr ja. Han ammar men är inte vaken vaken.

      Jag låter dom sova som de vill egentligen... Man märker om nattsömnen störs men tror ändå att det inte är nåt att ta hänsyn till förrän de är mer än året gamla. Små barn sover mkt, eller iaf många korta stunder! Prova låta dom vila en stund på em kanske? Det kan inte bli mer än fel en natt! ��

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering