Första jobbdagen

Så har vi klarat av morgondagen oxå. Barnen är väldigt duktiga när vi är borta, det händer ju inte så ofta, jag tror vi har varit borta kanske 2-3 gånger sen de föddes.

Men i går var vi ju till min pappa, jag behöver inte säga så mkt om honom, ni trogna läsare vet ju. Det är väldigt smutsigt där och jag hade hoppats att vi skulle slippa mata barnen där men de blev väldigt hungriga efter en stund. Det kändes inte alls bra men det är ju som det är (har alltid mängder med desinfektion med mig). Pappa verkade i alla fall glad att vi var där men han var ju på pikalurven så då är han ju alltid lite gladare. Han fru ställde säert 100 konstiga frågor x2. Hon glömde nämligen bort att hon redan frågat en gång, dessutom hade hon blivit ännu större än sist jag såg henne. Gissningsvis väger hon runt 180 kg nu.

Men när vi kom hem sen fick Alfred ett riktigt meltdown, han skrek och var ledsen i säkert tre timmar. Svårt att veta om det var för att vi varit borta, magen eller var det nu var. Men efter lite mat på kvällen x2 så fick han hoppa i säng och då verkade han må bra igen.

Nästa helg är vi bortbjudna till några kompisar som bor på andra sidan stan, det är åtminstone 1 timmes resväg dit enkel resa. Vi får se hur vi gör.

****
I dag är det i alla fall dags att jobba i stallet som personal med lön :) Väldigt spännande och se vad jag ska göra, jag ska bara jobba 1 gång i veckan ca 2,5 timme. Men det ska bli skönt att komma i väg och se annat, jobba lite fysiskt och pussa hästar.

Jag hade hoppats på en promenad i dag med det är storm och öser nederbörd åt alla håll och kanter så det får nog vara.

Kommentarer

  1. Så himla kul för dig det där med stallet! Perfekt ju! Lotten

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering