Föräldraledig vs jobba

Nu har vi haft en gasnka besöksfri vecka, det verkar komma i omgångar. I morgon ska vi till bästa kompisen som fyller år och på söndag så kommer bästa kollegan. Min chef har tydligen sagt upp sig och en annan arbetskamrat. När jag kommer börja jobba kommer det inte finnas en enda person kvar som jag känner.

Jag kikade lite på jobb inom mitt yrke men inte ett enda vettigt jobb i Stockholm, förutom några rekryteringfirmor som söker personal. Jag har ju planerat att vara hemma till 2016 så det är ju ett tag kvar. Jag skulle vilja ha en arbetsplats som jag kan vara på länge, jag är trött på personalomsättningar och oro.

****
Jag har kommit in i en orosfas igen, jag oroar mig så för tvillingarnas utveckling och att allt inte ska vara som det ska. Jag hoppas det är en utvecklingsfas de är i nu för det är väääldigt gnälligt. Alfred kan skratta lite nu men inte riktigt fästa blicken på samma sätt som Klara. Han kan dock titta och följa med blicken. Klara å andra sidan skrattar inte som han och jollrar inte på samma sätt.

Klara äter väldigt mycket bättre men jag tycker gaserna och hennes olycklighet är värre. Hon gråter mer på dagarna nu och kaskadkräker lite nu och då. Frågan är vad som är vad.

****
På måndag ska vi ta rotaviruset vaccinationen, jag har hört en del om biverkningarna så det verkar ju inte vara nån höjdare. Men att få viruset är ju så mkt värre så jag tycker mitt val att de ska ta det känns bra.

Nästa vecka är även makens sista vecka att vara ledig sen börjar han jobba 3 dagar i veckan. Oroar mig för det också såklart, framförallt nätterna även om de sover 4 timmar nu så sover de oroligt.

Nu hinner jag inte skriva mer. Alfred skriker på mig.

Kommentarer

  1. Stackars Klara, hoppas verkligen att det är en utvecklingsfas. Min lilla 1åring sover oroligt helt plötsligt men jag hoppas det bara är en fas... dessa faser....!

    Jag tycker det är viktigt att läsa på om vacc och ta ställning, inte bara vacc för att bvctanten säger så. Min flicka får alla sprutor, hon har varit så stark och knappt fått biverkningar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också det, jag tycker å andra sidan vaccinationer är viktiga för smittas tex äldre av en barnsjukdom så kan de bli väldigt sjuka. Man måste tänka i ett större perspektiv.

      Ja, dessa faser..Kan de inte ha en röd knapp på kroppen någonstans som lyser när de har en fas? Osså är den grön när allt e lugnt.

      Radera
  2. Skulle skriva innan men telefonen bråkade vilket sen ofta gör när man kommenterar.
    Sonen fick också kaskadkräkningar av pepticate! Men ökade fint i vikt och längd, låg över medelkurvan och gör det fortfarande.

    SvaraRadera
  3. Kan tänka mig att det är svårt att inte jämföra utvecklingen mellan tvillingarna. Även om de är två olika individer så hade jag säkert funderat på varför den ena inte gör så när den andra gör det... men som sagt olika individer, olika utveckling.

    SvaraRadera
  4. Jag läste en jättebra bok om utvecklingsfaserna (Växa och upptäcka världen : sju utvecklingssprång under barnets första levnadsår) när min dotter var nyfödd. Alla barn har regelbundet faser och de infaller nästan alltid samtidigt (ungefär) för alla barn. Kändes jättebra att veta att det går över, att det bara är tillfälligt. När man är mitt i någonting så tror man det är för alltid.
    Det går ut på att när barn lär sig nya saker, så blir världen ny och skrämmande igen för de uppmärksammar plötsligt något nytt. Sen när fasen är över kan de plötsligt massa nya saker. Men under tiden kan de vara som förbytta.
    Tror den finns som app med.

    Sen säger säkert alla detta, men det tål att sägas igen: Det blir enklare! Allt som sker just nu är nytt för er alla 4 och barn brukar stabilisera sig efter ca 12 veckor (vet inte med för tidigt födda). Sömn, mat, magar och allt utvecklas till det bättre. Supertufft med tvillingar! Men ni gör det så bra redan och allt kan bara bli bättre :).
    /Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har både appen och boken, men man blir lite förvirrad när de är födda för tidigt. De är nog i 6 veckors fasen nu fast de är 11 veckor. I alla fall Klara.

      Radera
    2. W fick rota i onsdags och det märktes inte alls på honom några biverkningar. Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering