byta bvc, rotaviruset

I går var vi ju på BVC, hon är ju rar och gullig mot barnen. Men det enda vi gör är att väga barnen sen går vi.

Jag trodde BVC skulle vara rådgivande, informerande och fånga upp saker och ting. Men det kanske inte är så?

Jag har ju fått reda på öppna förskolan,  att det finns föräldragrupper,  vad man kan hitta på i orten, barnmottagningen osv av Linda. Om sjukdomar och hjälp om det mesta av er. Men ingenting från BVC.

I går sa hon att jag ska fylla i ett formulär om hur jag mår, men jag försökte förklara att jag redan gjort det. Men det mindes hon inte och hitta inget underlag för det. Så jag ska fylla i det nästa vecka igen.

Vi fick även rotaviruset vaccinet, det tyckte barnen var smaskigt och so far inga biverkningar på det. Jag frågade när de ska få sin första vaccination mot sjukdomar men hon sa at hon ska återkomma om det samt tider.

Så nu har vi inga tider alls dit. Skulle vi inte ringa själva så skulle vi inte få komma för hon glömt oss.

Kan man byta bvc? Känns som det är dags. För byta bvctant blir konstigt, det är väldigt litet där och skulle vi sitta i väntrummet och hon såg oss och vi inte skulle till henne....

Tål att tänkas på.

Barnen vägde 5,9 respektive 4,54 , det betyder att maten funkar för Klara har aldrig gått upp så här mkt nån gång.

Alfred har verkligen dragit i från. Han äter som en häst nu. Gosunge.

****
I dag har jag haft sovrekord. Jag sov från 23-05 och maken har tagit alla matningar själv utan att väcka mig. Så snällt. Konstigt att jag känner mig så trött.

Jag behöver väl inte tala om att varenda del av min kropp värker, en rullator hade varit på sin plats.

I dag kommer vår städare, bilen ska lämnas in och jag hoppas på uppehåll i vädret så vi kan ut och promenera. Vaknar maken någorlunda tidigt så tänkte jag att vi ska gå till öppna förskolan. Bäst att passa på innan alla läskiga sjukdomar kommer i gång på riktigt.



Kommentarer

  1. Åh, vad de är fina!

    Byt BVC. Vi älskar vårt BVC och har största förtroendet för tanterna där. Sånt är superviktigt.

    SvaraRadera
  2. Ja byt. Vi har bytt två ggr. Jag blev helt galen på vår första.

    SvaraRadera
  3. Bara att byta! Jag bytte BVC tant och har numera världens bästa! Våra besök är ofta 1timme långa då vi snackar en massa alltid:-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering