Barnsaker

Så nu har vi gjort en resa i storstaden, herregud var folk det är i stan! Vi fick parkera typ på andra sidan stan så det var galopp till MVC med barn och högklackat. ( eller, ja..för mig är det högaklackar, de är typ 3 cm) När vi skulle gå in genom porten kom det en tant på 90+ och kastade sig över mig.

"Ni har tvillingar ser jag?!"
"ja, en av varje" svarar jag stressat.
"Ni förstår att det har jag med, men de är över 50 år nu"

Jag vinkar och rusar vidare.

Så tänk att det finns de som använder ordet ni fortfarande. Hur häftigt är inte det? Dessutom är det min första tvillingattack, jag har bara hört om att alla frågar (från tvillinggruppen) om det är tvillingar men nu är det första gången jag blir stoppad. Roligt! Några brukar fråga om vår city select vagn, så gjordes även denna gång i hissen.

MVC gick fort, hon är så fin och bekräftar och förstår det vi har upplevt och upplever. Ett litet stick för att kolla HB (137) och så var det hejdå.

Sen bytte maken däck på bilen när vi kom hem, bästa killkompisen och grannen kom och plötsligt var dagen över.

Jag tycker det är läskigt hur fort dagarna går, jag hinner ingenting tycker jag och plötsligt är dagen slut. Fast häromdagen fick jag ett ryck och montera (läs slet och drog) ner grind och staket på farstukvisten. Den har vi haft för katterna inte ska rymma men man kommer ju inte ut och in med barnen istället. Så nu är det gjort och jag är mäkta stolt och komma in genom dörren nu är mkt lättare.

I dag är det montering av vinterdäck på bil nr 2, badning av små barn och...fasiken. Det har jag glömt. någonting mer var det...

Nåja

****
Jag har frågat fd kollegan om hon kan komma en dag och hjälpa så hon har bokat in sig en dag hos oss om 2 veckor! Hurra! Hon är så gullig och mysig så jag ser verkligen fram emot att hon ska komma.

****
En babysitter är inköpt och det blev succé direkt! Vad roligt att ha de mer sittandes och barnen får se lite mer av världen! Alfred är nog inne i nån fas nu får ledsnare barn få man leta efter. Han skjuter fram underläppen och darrar lite på den. Men han var glad i babysitten i alla fall :)

Nu ska jag jaga ett nytt babygym också.




Kommentarer

  1. Robban har fått sin egen babysitter och ni har fått en barnvakt dessutom....

    SvaraRadera
  2. Ett tips!! Jag använder potatismjöl istället för barnpuder och pudrar alla hudveck med efter bad o byte av blöja. Jättebra..

    SvaraRadera
  3. Det går att ha babybjörnen ännu mer upprätt ifall det uppskattas :)

    SvaraRadera
  4. Eftersom din man var med, så kanske "ni" syftade på er båda?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering