Vecka 27 (26+1)

I dag är det de ofrivilliga barnlösas dag, viktigt och värt att uppmärksammas. De senaste åren tycker jag det är mer omskrivet, det står mer i tidningarna och det pratas om i debatter. Lite skillnad än när vi började för 14 år sen att försöka få barn, då var det nästan tabu att säga nåt. Framförallt eftersom vi var unga då.

****
I går var jag till MVC, jag provade en ny resväg som faktiskt fungerade väldigt bra. Lite promenad men det gick bra ändå.

Min barnmorska tyckte jag såg fräsch ut, jag blev väldigt förvånad för så känner jag mig inte. Jag klagade på mina svullna fötter, ringarna runt ögonen men det gick hon inte alls på :) Både blodtrycket och blodsocker var bra. HB har stigit från 116 till 133! Jag har inte gått upp någonting i vikt sen förra gången och bebisarnas hjärtljud låg på 149 respektive 135.

Hon sa att nu ska jag känna bebisarna varje dag och gör jag inte det ska jag höra av mig till förlossningen. Jag sa att jag inte känner flickan någonting och hon är tom svår att de på ultraljud, men BM sa att jag kommer känna henne när hon växer till sig.

Angående allergin så kan jag ta clarityn, men försöka undvika så länge det går, det viktiga är att jag mår bra.

Och det onda i magen konstaterade hon att det är ligamenten och jag kunde köpa ett stödbälte för gravida för att stödja magen lite så kommer det kännas bättre. Har letat lite på nätet så jag får se om jag beställer någon.

När jag kom hem hade vi fått paket från Libero, nästan 10 paket blöjor, rattcheckar, 2 mössor och olja mm. Jag mailade nämligen dem om lite frågor kring prematurblöjor och att vi väntade tvillingar och så fick vi hem ett paket :) Vilken service!

****
Usch vilken natt det har varit! Så himla varmt och jag har inte sovit en blund och svettats hela natten. Till slut vid 4-tiden slet jag ur täcket ur påslakanet och öppnade sovrumsdörren så vi skulle få in lite luft. Då kom ju katterna istället som små kaminer.

****
I dag skulle jag på middag till mina gamla kursare, men det visade sig att familjen är magsjuk så vi fick ställa in allt.




Kommentarer

  1. Idag har jag gjort som du gjorde för några veckor sedan, shoppat på loppis, fyndade massor o billigt till tvillingarna. Har haft svårt att inte tänka på de tråkiga nyheterna från igår men oron finns där. Glömde skriva att du har fått en härlig kula nu kram Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra :) Visst är det häftigt!

      Jag har också svårt att sluta tänka på det.

      Kram

      Radera
  2. Hej :-) du behöver nog inte köpa prematurblöjor även om de blir prematura så brukar de komma i strl 1 innan man kommer hem. Har ju två prematur barn Olof i v 34, (Sunniva 38 ) och minstingen Julius i v32. Så funderar du kring prematura bara fråga. Kramar Lill :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har fått några av Libero, jag hoppas de räcker. Annars köper vi fler sen :)

      Jag har massor av frågor men det kan vi ta sen.. Tack :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering