Vecka 26 (25+4)

Har haft ont i magen några dagar, långt nere i magen, nedanför naveln. Lite från och till och inte hela tiden. Kanske lite som sammandragningar?

Läskigt i alla fall, tycker inte om att ha ont i magen bara sådär. Man borde ju inte ha ont alls utan bara vara vacker, glida fram och vara bekymmerfri under graviditeten. (som på film ni vet)

I alla fall var det en mycket skön dag i går som gick i vilans tecken, känns som jag hämtat lite krafter både psykiskt och fysiskt. Det var så skönt att det regnade för då behöver man inte ha en massa måsten. Katterna myste också med mig, en bra dag med andra ord.

Nackdelen är att jag plöjer så många böcker så snart är alla böcker slut och jag har bokkris igen. Jag får helt enkelt läsa om nån och be bästa killkompisen ta hit lite böcker. Min syster och bästa dalakompisen brukar jag också ha bokbyte med, men dem kommer jag nog inte träffa på ett tag.

Jag ser väldigt mycket fram emot att läsa för barnen och introducera dem i böckernas värld. För mig har böcker alltid betytt så mycket och jag hoppas det kommer göra för dem med. Här ska läsas sagor redan från de är nyfödda :)

****
Sen börjar jag antingen bli senil eller så har vi tomtar i huset. För nu är mina stödstrumpor helt borta och dem hade jag i går. De finns ingenstans. Kattkammen har varit borta i 3 veckor och saker försvinner hela tiden.

I går när jag tvättat så hade ena underlakanet gått sönder, det var stora revor i det och lakanet är nästan nytt och av god kvalité. Mycket märkligt.

Vi brukar alltid skylla på städaren, men han har ju inte ens varit här. Men jag skyller på honom ändå :)

Han kommer förresten i dag och gör vårt hus fint, så jag tänkte passa på att åka och klippa mig och rösta. Han är så gullig, han kör dammsugare på lägsta watt för att inte skrämma katterna. Han vill inte att de ska bli stressade.

Hur gulligt är inte det?

Nån annan som är gullig är Robban, här är han nyvaken med sin favoritfilt. Lite som ET.


Kommentarer

  1. Vilken härlig dag det låter som. Jag är likadan med böcker, har massor liggande så jag skickar gärna några till dig. Vilken typ av böcker gillar du? Författare du betat av redan?

    Och till mina stora glädje ÄLSKAR tvillingarna böcker och när vi läser för dom! 💜👏

    Ha en skön dag!
    Kram Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läser allt, men framförallt deckare. Robinson, koontz, connoly. Osv. Men även kinsella, Roberts och andra lättlästa böcker.

      Måste nog ta ett kort på bokhyllan i morgon för att visa alla böcker. ;-)

      Vad har du för böcker?

      Kram ❤️

      Radera
    2. Jag har väldigt blandat. I första hand deckare och chicklit. Kan kolla ikväll vad jag läst som jag tyckte var bra så kan du säga om du läst dom.

      Jag köpte en ny bokhylla för ett par år sen, men den är knökfull nu. Men köper mest pocket då jag tycker det är bekvämare att läsa och det är ju inget man vill spara.

      Läser du på engelska också?

      Kram

      Radera
    3. Jag har några av Kajsa Ingemarsson, Liza Marklund, Harlan Coben, Jane Moore, Mons Kallentoft. Sen har jag flera feelgood böcker av Jane Green och Marian Keys som inte är släppta på svenska så dom är på engelska.

      Något som kan passa frun? :)

      Radera
  2. Men sätt igång att låna eböcker till din Ipad! Jag läser massor med böcker som jag annars inte skulle köpa. Har massor av feel-goodböcker jag kan tipsa om. Det enda du behöver är ett lånekort från biblioteket.

    Hoppas det onda går över. En del glider nog fram som på film och mår bra, men det är nog många som kämpar hela graviditeten. Sköt om dig och ta det lugnt med maken och missarna.

    Kramar i massor från Lena och missarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har readly, men jag gillar inte riktigt att läsa böcker på iPad. Maken gör det men jag gillar riktiga böcker.

      Kram till er!

      Radera
  3. Gå till biblioteket! Superkul att göra med barnen sen också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag letar ofta böcker där men är lite kinkig då jag redan läst allt av mina fsvvoförfattsre. Men jag ska nog ge det en chans till. Bra ide!!

      Radera
  4. Dennis Lehane kanske kan vara en författare du gillar! Eller Simon Beckett. Eller Kristina Ohlson om du inte har läst hennes böcker. Eller Jussi Adler-Olsen. Superbra allihopa tycker jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lehane har jag läst några av, men inte alla. Becket har jag inte läst alls, det måste jag kolla. Ohlson och adler Olsen har jag läst alla av. Superbra!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering