Vecka 25 (24+1)

Tidig lördagmorgon då vi ska i väg på barnloppisen, den är tydligen väldigt populär så det gäller att komma i tid.

Jag ska spana efter badbaljor och ytterkläder, inredning till barnvagn tex. Hoppas jag fyndar någonting i alla fall.

Det här är förövrigt andra morgonen den här veckan då jag blir dumpad av katten Robban för melonen i badrummet. 5 minuters gos sen går han, oerhört taskigt, han måste ju förstå att jag behöver morgongoset.

****
Häromdagen fick jag reda på att en till kollega på jobbet är gravid, roligt! Då är vi faktiskt tre stycken som är det på vår lilla avdelning.

I går var jag till Barnmorskan, med lite bussbyten osv går det faktiskt ganska bra även om det tar 30 min längre så slipper jag vagga fram i 2 km i timmen.

HB hade stigit från 110-116, blodsocker 4,5, blodtryck bra, stickan bra men hon kunde se att jag hade flytningar (hur hon nu kunde det) och sa att det är nu det börjar, så det är normalt. Bebisarna stökade så men hjärtljuden låg på 145 på den ena och den andra liknande men den var svår att höra.

Däremot hade jag gått upp 2 kg på 2 veckor! Herregud! Jag fick lite bannor för i min ålder och med tvillingar ska man inte gå upp för mycket för det är farligt och väldigt dumt. Jag har slarvat en del och varit väldigt hungrig så nu är det skärpning.

Hon tyckte jag skulle börja på vattengympa, men det kostar 1700 kr för 5 ggr. Sjukt! Och så tipsade hon om en speciell gravidmassage.se som jag gärna skulle vilja gå på.

Vi pratade lite för och nackdelar med snitt och vaginalt och på onsdag blir det beslut med läkaren.

Hon har anmält oss till en tvillingkurs och så fick jag typ 500 tider till som jag lagt in här på vänster sida så ni kan följa resan.

****
I dag vet jag inte hur bebisarna ligger riktigt, men det känns som de trycker på något organ för det gör himla ont i magen. I går när maken skulle känna på sparkarna så blev det helt stilla i magen, innan var det minsann rena sparkfesten.

De är små terrorister redan nu <3

Kommentarer

  1. Jag har gått på gravidvattengympa båda gånger jag varit gravid, och jag måste säga att det är det bästa jag gjort, såå skönt att inte vara så tung för en stund :) Jag kunde använda mitt friskvårdsbidrag från jobbet så då blev det inte så dyrt, kanske även du har den möjligheten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror oxå jag skulle uppskatta det. Men är det värt 1700?

      Vi har liknande men inte till vattengympa tror jag. Bäst att kolla upp på måndag.

      Radera
  2. Men du har väl knappt ökat i vikt? Jag har ökat över 20kg och det är bara en rackare där inne (som nu hållit sig inne 11 dagar efter BF -gaaah!) Jag vill säga att inte stressa med vikten, man gör så gott man kan och så länge alla värden är bra är det ok (tänker jag).

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lite överviktig sen innan så det spelar nog roll.

      Oj, hoppas bebisen tittar ut snart ;-)

      Kram

      Radera
  3. Jag tycker inte heller du gått upp nåt knappt. Ingen vikt hets, barnmorskorna är bra på att ge en dåligt samvete. Jag är i v 39 o väntar en o har gått upp 17 kg. Förra gången gick jag upp 7. Nu har jag så mycket vätska så jag inte kan ha ringar på fingrarna längre. Dom visar sin attityd i magen redan dom små liven. Vad kul att du ska få en av varje. Min har busat med att ligga på tvären så jag har haft så jobbigt att andas. Hoppas ni hittade nåt på loppisen. Visst är det roligt att handla bebis saker :-) ha det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så kanske det är. Men min vikt är ett känsligt ämne. Jag mår ju så dåligt över den ändå.

      Det är väldigt roligt att shoppa ;)

      Radera
  4. Jag vill ge dig två råd och en kommentar. Först av allt - försök att inte noja över vikten, man kan inte påverka det så mycket. För det andra - det är jättebra att hålla igång. För förlossningen och för livet efteråt. Vattengympa låter toppen. Unna dig något, sedan blir det inte mycket egentid vill jag lova. Slutligen - av bilderna som du lagt ut på Facebook framgår tydligt att du inte kan dras med någon större övervikt, du ser helt normal ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var snällt, men jag väger ca 15 kg för mkt i förhållande till min idealvikt.

      Vattengympa ska jag absolut överväga.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering