Vecka 24 (23+1)

Usch, vilka mardrömmar jag haft i natt. Jag tänker ju mkt på bebisarna, hur de mår och om de lever, om växer de som de ska. Det är liksom för bra för att vara sant, min tidigare erfarenheter av Isak och livet gör ju att jag fortfarande inte vågar tro.

Jag förmodar att det nu visar sig i mina drömmar, grejen är att drömmarna är så verkliga. Nästan som på film.

Jag vaknade med ett ryck vid 3.30 då jag drömt att jag var hos barnmorskan och hon inte kunde höra hjärtljudet på den ena tvillingen. Den var död. Och jag skulle föda en död och en levande bebis.

Sen slumrade jag till och var plötsligt på ultraljudet där det visade sig att båda bebisarna hade dött för flera veckor sen.

Fy, jag blev så ledsen och morgonen har nu präglats av oro och smärre ångest. Jag har så svårt att släppa skräcken och rädslan jag kände i natt.

Nu är det i alla fall kort tid kvar både till BM och ultraljud. Då får jag veta hur det står till i magen.

****
I går åkte jag till lekermers butik, jag strosade runt hur länge som helst där inne och spanade på priser och saker som kan behövas. Det är ju ok priser men när vi ska ha två av allt så blir det plötsligt inte så billigt längre.

Jag tog i alla fall mod till mig och köpte
-efter väldigt mycket om och men och läsandes ett startkit med nappflaskor, en liten nappflaska i glas
-En fin barnlampa (inte nödvändig men fin)
-2 Nappar
-2 dinapp eller vad det nu hette
-2 mysiga små filtar
-2 gallerfiltar

Sen spanade jag på badbalja, handpump för bröstmjölk och skötbyrå, väldigt fina mobiler till sängarna (kostade 399 kr för 1, aldrig i livet) och lite inredningsdetaljer. Men de får vänta så länge.

Nu känns det i alla fall som vi har det nödvändigaste förutom skötbord, inredning till barnvagnen och lite ytterkläder. Tror jag.

I dag budade jag hem en skötväska på tradera för en väldigt billig penning.

När jag kom hem passade jag på att packa en bb-väska för mig och bebisarna som man ska innan vecka 25 enligt tvillingklubben :)

Robban blev såååååå avundsjuk på den små mjuka fleccefiltarna, så jag måste nog köpa en åt honom med. De kostade ju bara 39 kr så.





Kommentarer

  1. Hej!

    Vi köpte en trä mobil till spjälsängen men vi hängde den i taket då det endast var ett snöre på den... Kostade 100 spänn och Charlie fullkomligt ÄLSKAR den, vi har en med flera katter som är färggranna :)

    Mvh Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har tyvärr ingen möjlighet att hänga den i taket.

      Radera
  2. Hej, glöm inte att även Ikea har mycket bäbisleksaker mobiler osv. Bra priser där :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag glömt. Tack för tipset ;)

      Radera
  3. Kolla in jabadabadoos trämobiler, jättefina och inte så jättedyra!

    Kram

    SvaraRadera
  4. jag skulle nog ta en elektrik pump om jag var dig. du vet att du kan hyra med från sjukhuset…...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det känns lite som överkurs. Så långt har jag inte ens tänkt ;-)

      Radera
  5. Hej Cecilia! Jag mailar dig igen, har lite nya tips igen :O)
    /Anna-Lena

    SvaraRadera
  6. Usch vännen, vilka jobbiga drömmar. känner igen det från när jag var gravid. det är riktigt ångestframkallande!
    Många av mina vänner som varit gravida har köpt en sån här för att stilla oron o kunna lyssna till barnens hjärtljud. jag vet inte om det kan hjälpa dig eller om man bara blir mer nojig?

    http://www.barntrygghet.se/ultraljudsmonitor/angelsound-den-basta-presenten-till-de-som-vantar-barn.html

    Ha' en trevlig helg. Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bedrövligt faktiskt. Stod i appen att man brukar ha livliga drömmar, men de behöver ju inte vara otäck för det.

      Kram!

      Radera
  7. Jag pysslade en egen mobil med diverse gosedjur och ett gammalt cykelhjul! Fint billigt och originellt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering