Vecka 23 (22+4)

I går var jag och lämnade blodprover, det var lite kö men en äldre dam underhöll mig och pratade om sina artärer, barnbarn och mina bebisar. Hon var så gullig att jag skulle vilja ta med henne hem :)

Som vanligt stack de mig i underarmen, det gör bra ont men det kommer åtminstone blod. Skönt att ha det gjort!

Sen hade jag värsta pollenkomat resten av dagen och i natt belönades jag av halsbränna, sendrag och leveront. 

Gårdagen roade jag mig med att läsa igenom olika tvillingbloggar, för att skaffa mig en uppfattning om vad som komma skall, tips och tricks. Det är fortfarande så otroligt overkligt och jag tror jag inte kommer förstå det förrän den dagen jag har tvillingarna i famnen. Jag har så mkt funderingar och frågor som ingen egentligen kan besvara, för det är ju sånt vi får lösa själva sen. Learning by doing heter det väl..

****
Nu är det exakt 8 dagar kvar att jobba fördelat på 3 veckor, det tycker jag är helt överkomligt och ärligt talat så känns även det länge. Jag kommer sakna alla men min kropp och psyke börjar att tackla av så smått och jag känner att jag inte kan prestera max längre.  Idag ska min ersättare börja men hon ska bara jobba 1 dag i veckan så jag hinner knappt lära upp henne. 

Vilken tur jag inte bytte till det där jobbet, då skulle jag ha precis börjat jobba där för att sen gå på sjukskrivning. Det hade inte känts något vidare.

I går fick jag papper från FK som arbetsgivaren ska fylla i angående lön, anställning osv. Det betyder
att mitt moderskapsintyg har kommit in till dem. Skönt!

****
I dag hade jag tänkt att ha klänningpremiär, men nu är det 6 grader ute och det ska bli regn och dåligt väder. Tråkigt!

Igår hade vi över 20 grader och jag satt en stund på altanen, katterna nästan bor där ute när det är varmt. 

Robban spanar över vidderna

Kommentarer

  1. Undrar nyfiket eller om jag helt missat beräknat förlossningsdatum?
    Jag skickade iaf två outfits till dig med posten idag- så du får mer att tvätta, vännen! Hann tyvärr inte skriva något i brevet. Fullt ös hemma med en som blir två år nästa helg & en som är 4 månader.
    Hoppas att du gillar sakerna. Kram från Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hurrraaaa! Så gulligt av dig ;)

      Den 28 aug är bf. Men det blir igångsättning tidigare tror jag det är bestämt.

      Tack o kram

      Radera
  2. Haha, jag tycker fortfarande det är overkligt att vi fått tvillingar, och nu är de ett halvår gamla. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fniss ;) undra hur länge man känner så ;-) till de är 25?

      Radera
  3. Som du skriver, learning by doing blir det mycket! Jag läste också en massa bloggar innan barnen kom. Tog till mig tips som "se till att barnen äter och sover samtidigt, om en vaknar och är hungrig så väck den andra också". Jodå, det var ju en god tanke men sen fick vi två barn som hade två olika rytmer fram tills de var typ 9 månader och det har gått hur bra som helst.
    Alla barn är olika och alla familjer är olika. Det viktigaste är att hitta en lösning som passar ens egen familj.
    Men gåstolar är väldigt bra när de blir så stora så de klarar det, jösses så kul de hade i dem :)
    Och då hinner man äta själv mellan!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med: vi har inte synkat våra heller, och jag tycker ärligt talat det kan vara rätt skönt att ha lite tid med dem en och en ibland.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering