Vecka 22 (21+4) magbild

Arbetsdag i dag, det känns som måndag men det är tisdag.

Jag har massor att göra på jobbet, jag har ju fortfarande samma arbetsbörda som jag hade när jag jobbade 100%, ingenting har ju tagits bort från mig. Men jag har en ganska hög arbetskapacitet och blir inte särskilt stressad av det.  Jag gör det jag hinner, mer kan jag inte göra.

****
Jag tyckte det var så roligt att vara i stallet i går, jag längtar verkligen efter hästar och att få rida.  Men det är tyvärr väldigt många månader (år) tills jag får göra såna saker igen. Maken var däremot inte ett dugg imponerad, han tyckte det luktade illa, alla bara red runt runt och hoppade lite. Men jag tror vi var båda överens om att det var spännande att se bästa ridkompisen hoppa.

Det var otroligt jobbigt att sitta på hårda läktare med magen, de är verkligen inte gravidanpassade alls.

Vi har ätit väldigt mkt godis i helgen, usch så dåligt samvete jag får. Det är så onödigt att stoppa i sig sånt när jag har så svårt att äta ändå. Inte kan jag motionera bort det heller då jag knappt kan ut och promenera. Dumma påsk :(

****
Jag funderar lite på det där med KBT, på fredag är det dags igen och tills dess ska jag har skrivit ner ett imaginärt exponeringsmardröm. Inte har väl jag gjort det även om jag tänkt på det. Jag tycker det är jättesvårt. Dessutom är det jobbigt att resa, men bokar jag av nu kan jag inte komma tillbaka. Jag måste då försöka skaffa en ny remiss dit. Jag undrar hur långt jag kommit i processen och hur långt kvar av behandlingen det är.

Jag måste isf boka av senaste i morgon, sen är det försent.

****
Lite lustigt det här med grannar, våra närmaste grannar ringde på i går och skulle prata om panel och målning. Jag såg att de tittade på min mage men de sa inget.

När vi skulle till stallet träffade vi andra grannar som frågade massor och gratulerade.

Tänk att vi är så olika :)

****
Vi kämpar på med bilderna, som vanligt är det inte en bra bild som visar hur stor magen är egentligen. Men i alla fall.


Kommentarer

  1. Vilken jättefin gravidmage du fått-underbart att få vara med om!

    SvaraRadera
  2. Vilken rund och fin mage, nu fick du till det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu syns det bättre i alla fall :)

      Radera
  3. Det var väl en bra bild på en jättefin mage.
    Du kommer nog att bli rejält stor innan det är över.

    Hälsningar Skåneland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag med, bara gått hälften nu ju!

      Radera
  4. Vilken härlig mage=)))
    Hoppas du får en bra vecka!!
    Kram!!

    SvaraRadera
  5. Fin mage du har! Min make lyckades också bara ta en massa halvdåliga bilder på min mage då jag var gravid, tills vi kom på knepet. Jag ställde mig med sidan före mot en neutral bakgrund (vägg eller dörr) och så fotade han mig rakt från sidan. Inte snett uppifrån, inte framifrån, utan rakt från sidan. Extra kul om man gör ungefär lika varje gång, så kan man jämföra sen. Vi brukade även skriva antal veckor (t.ex. v. 26) med kulspetspenna på magen.
    Kram, LR

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har tipsat maken och ska göra det tills nästa gång.

      Kram

      Radera
  6. Haha, satan =) Jätte mage ju! Och redan nu, men det är väll för att det är tvillingar =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering