Vecka 22 (21+2)

Det verkar vara lite varannan dags mående just nu, i går var ingen bra gravid dag alls. Det värkte i magen (framsidan) drog och slet. Tråkigt då jag varit så gott som smärtfri sen i onsdag.

Tyvärr tror jag att jag vet orsaken, och det är jag och maken som är skyldiga. Nu blir det inget mer samliv på väldigt länge. Nu känns det som vi är lite för många i sänghalmen måste jag säga. Det kan ju också vara en slump, men jag tror inte på slumpen.

I dag känns det lite samma sak, värk fram i magen, lite som mensvärk. En tanke som slog mig är att kanske bebisarna har flyttat på sig för övre magen är mjuk medans nedre magen spänner och är hård.

Om det inte var en tarm som fick spunk i morse så kanske det var en liten bebisbuff jag kände. Lite oklart men det hade ju varit häftigt.

****
I går var vi och fikade i ett närliggande köpcentrum åt årets första mjukglass i solen. Väldigt härligt! Nu är det verkligen vår!

Sen kom bästa killkompisen på grillmiddag, även det blev premiär för årets första grillning. Det är så skönt att få vara lediga tillsammans och njuta av vardagen och göra det som faller oss in. Det är bäst att passa på :)

****
Berättade jag att hon som intervjuade mig från universitet har fått jobb hos oss? Hon är ju samma kategori yrke som mig och ska vikariera för mig. Roligt och jag tyckte väldigt mycket om henne. Tanken är att jag ska lära upp henne så någon vecka till måste jag jobba :)

****
I går var vi och tände ljus åt Isak, det var länge sen vi var där och det är så fint vid minneslunden. Fåglarna kvittrade, humlorna surrade och blommorna blommade. Älskade Isak!




Kommentarer

  1. Hej!!! Ville bara fråga hur länge får du äta trombyl? Är det läkarna i Sverige eller Riga som har föreslagit det. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej

      Det var Riga som ordinerade. Jag började nog någon vecka innan FET och slutade nån vecka efter. Detta för att jag började blöda.

      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering